eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Wydatki na działania PR nie spadają

Wydatki na działania PR nie spadają

2012-06-25 13:49

Przeczytaj także: Spółki notowane na GPW a działania PR


Natomiast w odniesieniu do komunikacji korporacyjnej, zarządzania reputacją i komunikacji kryzysowej, zgodnie z opiniami niemal połowy uczestników badania, obserwujemy brak zmian w bieżących nakładach na ten cel.

Sektor technologii, mediów oraz telekomunikacji stara się wyjść z recesji poprzez inwestycje, czego dowodem jest fakt, iż 15,1% respondentów wskazało na wzrost wydatków na komunikację w tym zakresie w regionie Europy Środkowej, Wschodniej i Południowo-Wschodniej oraz 11,6% w Rosji i Eurazji. Na drugim miejscu pod względem wzrostu nakładów plasuje się sektor konsumencki i handlu detalicznego – 12% wzrost w opinii ankietowanych w regionie Europy Środkowej, Wschodniej i Południowo-Wschodniej oraz 20% w Rosji i Eurazji.

„W okresie ostatnich 20 lat branża komunikacji w regionie Europy Środkowej, Wschodniej i Południowo- Wschodniej zmieniła się diametralnie. Znacznie wzrosły również oczekiwania naszych klientów. Szukają doradztwa, a nie świadczenia usług w tradycyjnej formie. Klienci chcą, żebyśmy poddali ich krytycznej analizie, byli kreatywni, tworzyli treść i zapewniali doradztwo strategiczne w sposób proaktywny. Tego właśnie oczekują, aby chronić swój biznes” — dodał Simunek.

Poniżej przedstawiono pozostałe dane dotyczące regionu w regionie Europy Środkowej, Wschodniej i Południowo-Wschodniej oraz Rosji i Eurazji:

Integracja public affairs i government relations z komunikacją:
  • 29,4% – wzrost,
  • 51,4% – bez zmian,
  • 4,6% – spadek.

Wydatki na usługi agencji PR w ramach współpracy stałej i projektowej:
  • wsparcie agencji PR w ramach współpracy stałej (11,8% – wzrost, 36,4% bez zmian, 20% – spadek),
  • wsparcie agencji PR w ramach współpracy projektowej (16,4% – wzrost, 40% bez zmian, 14% – spadek).

Liczebność zespołu zajmującego się komunikacją:
  • 18,2% – wzrost,
  • 54,5% – bez zmian,
  • 14,5% – spadek.

Informacje o badaniu:
Wszystkie odpowiedzi zostały przeliczone na wynik ważony, gdzie wartość 1 przyjęto dla najbardziej zgodnych odpowiedzi twierdzących (lub największych wzrostów), a wartość 5 dla odpowiedzi przeczących w największym zakresie (lub największych spadków). Udział odpowiedzi przeczących (lub spadków) ma zatem wpływ na wynik ogólny. Łączna liczba uczestników: 1 252. Podział geograficzny: 56,4% – Europa Zachodnia; 12,5% – CEE, SEE i Eurazja; 11,2% – Ameryka Płn.;8,4% – Azja i Pacyfik; 1,9% – Afryka; 0,8% – Bliski Wschód; 0,2% – Ameryka Łac.; 8,6% – Pozostałe. Podział na sektory: 24,9% – Rządowy, publiczny i organizacje not-for-profit; 16,5% – Technologie, media i telekomunikacja; 11,8% – Finanse i usługi dla biznesu; 11,5% – Energetyka, przemysł i ochrona środowiska; 7,2% – Sektor konsumencki i handlu detalicznego; 5,6% – Branża farmaceutyczna i ochrona zdrowia; 4,2% – Transport, motoryzacja i logistyka; 18,3% – Pozostałe. Wielkość organizacji: 41% – 1000+; 39,7% – 250; 17,9% – 250–1000; 1,4% – bd. Stanowisko: 43,9% – kierownicze; 36,7% – dyrektorskie; 10,9% – account executive/asystent; 8,5% – bd.

poprzednia  

1 2

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: