eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polskie firmy a webinary

Polskie firmy a webinary

2012-03-29 12:25

Polskie firmy a webinary

Częstotliwość organizowania webinarów © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Ponad 50% badanych firm przeprowadza więcej niż jeden webinar dziennie, w którym statystycznie uczestniczą osoby z 2 krajów. Najczęściej firmy spotykają się online w celach edukacyjnych, pozyskania nowych kontaktów oraz wzmocnienia pozycji firmy na rynku - wynika z badania przeprowadzonego przez ekspertów konferencji i spotkań online z ClickMeeting.

Przeczytaj także: Polskie firmy a jakość danych

Z badania wynika, że ponad 50% badanych firm przeprowadza więcej niż jeden webinar dziennie. Najczęściej przeprowadzane są trzy webinary w ciągu doby (18%), ale nie zabrakło firm, które korzystają z tej formy komunikacji znacznie częściej. 8% badanych przeprowadza ponad 27 spotkań online w ciągu zaledwie jednego dnia.

Najczęściej webinary organizowane są w celach edukacyjnych. Wykorzystanie spotkań online do edukowania obecnych i potencjalnych klientów zadeklarowało aż 85% firm. Poza tym, do podstawowych celów organizowania webinarów należy pozyskiwanie klientów (77%) oraz wzmocnienie pozycji firmy na rynku (60%). W przypadku ponad połowy firm jednym z podstawowych celów każdego spotkania online jest konwersja pozyskanych już kontaktów.

fot. mat. prasowe

Częstotliwość organizowania webinarów

8% firm przeprowadza więcej niż 27 webinarów miesięcznie


W statystycznym webinarze uczestniczą osoby z 2 krajów. A rekordzistą było spotkanie, w którym udział wzięli uczestnicy z aż 54 krajów.

fot. mat. prasowe

Uczestnicy webinarów

W webinarach biorą udział uczestnicy z całego świata


“Przeprowadzone przez nas badanie pokazuje nie tylko rosnącą popularność przenoszenia spotkań i szkoleń do Internetu. Warto zwrócić uwagę również na to, że w webinarze uczestniczą zazwyczaj osoby z przynajmniej dwóch krajów. Jest to jasny sygnał, że spotkania online spełniają swoje zadanie. Dzięki zaawansowanym funkcjonalnościom oferowanym przez profesjonalne platformy, każde spotkanie online może być tak samo efektywne jak tradycyjne, z tym, że nie trzeba za każdym razem pokonywać setek albo tysięcy kilometrów.” – mówi Szymon Grabowski, prezes Implix (ClickMeeting).

fot. mat. prasowe

Jaki jest cel webinarów?

Głównym celem webinarów jest edukacja klientów


Badanie pozwoliło również ustalić, że najwięcej webinarów przeprowadzanych jest w środku tygodnia. Najpopularniejszym dniem okazał się być wtorek, w którym odbywa się ponad 30% spotkań. Na drugim miejscu, z wynikiem 25,6%, jest środa. A ostatnie miejsce na podium przypadło piątemu dniu tygodnia – 17,9%. Jednocześnie najpopularniejszą porą dnia na przeprowadzenie spotkania online jest południe oraz wczesne popołudnie – w okolicach godziny czternastej.

fot. mat. prasowe

Zapraszanie uczestników i promocja webinarów

Uczestników zaprasza się m.in. przez blogi, newsletter i social media


Statystycznie w webinarze bierze udział 28 uczestników i trwa on ok. 65 minut.

Informacje o badaniu
Eksperci z ClickMeeting, platformy do konferencji i spotkań online, zbadali popularność i cele wykorzystania webinarów. Przeanalizowane zostało blisko 8200 spotkań zorganizowanych przez klientów ClickMeeting w okresie wrzesień 2011 – luty 2012.

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: