eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Koniunktura konsumencka X 2011

Koniunktura konsumencka X 2011

2011-10-25 13:11

W październiku 2011 r. nie odnotowano zasadniczych zmian w poziomie i tendencjach nastrojów konsumenckich społeczeństwa w stosunku do poprzedniego miesiąca - podał Główny Urząd Statystyczny.

Przeczytaj także: Koniunktura konsumencka VII-IX 2011

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, uległ poprawie w październiku 2011 r. o 0,7 pkt proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował na poziomie –20,8 pkt proc. Poziom tego wskaźnika jest niższy o 1,6 pkt proc. od wyniku z października ubiegłego roku.

Na wzrost wartości bieżącego wskaźnika ufności konsumenckiej wpłynęła głównie poprawa ocen dotyczących zaistniałych zmian w ogólnej sytuacji ekonomicznej kraju (poprawa wskaźnika o 2,7 pkt proc.). Pozytywnie oddziaływały także, ale w mniejszym stopniu, oceny zaistniałych zmian w sytuacji finansowej gospodarstw domowych (poprawa ocen o 0,7 pkt proc.) oraz dokonywania ważnych zakupów dla gospodarstw domowych w obecnych warunkach (poprawa ocen o 0,6 pkt proc.). Negatywnie na zmiany wartości bieżącego wskaźnika ufności konsumenckiej wpłynęły oceny dotyczące oczekiwanych zmian w sytuacji finansowej gospodarstw domowych (pogorszenie wskaźnika o 0,6 pkt proc).

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, nieco się pogorszył w stosunku do poprzedniego miesiąca o 0,2 pkt proc. i ukształtował na poziomie –26,8 pkt proc. Jednocześnie wartość tego wskaźnika była prawie taka sama jak przed rokiem.

Na niekorzystne zmiany wyprzedzającego wskaźnika ufności konsumenckiej wpłynęło pogorszenie się ocen dotyczących perspektywy oszczędzania pieniędzy (o 0,9 pkt proc.) oraz oczekiwanych zmian w sytuacji finansowej gospodarstw domowych (o 0,6 pkt proc.). Pozytywnie na zmiany wyprzedzającego wskaźnika ufności konsumenckiej oddziaływały oceny obaw przed wzrostem bezrobocia, które poprawiły się (o 0,6 pkt proc.).

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: