eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Rośnie rola Internetu przy kupnie auta

Rośnie rola Internetu przy kupnie auta

2011-10-20 13:49

Przeczytaj także: 20 modeli samochodów dostępnych "od ręki" w marcu 2023


Alternatywne sposoby zakupu: Potrzebna jest całościowa strategia

W związku z kurczeniem się cyklu sprzedaży i w konsekwencji ograniczeniem możliwości bezpośredniej interakcji pomiędzy klientem i dilerem, rośnie tendencja do nowatorskiego podejścia do zakupu i własności pojazdów. Zainteresowanie alternatywnymi sposobami kupna, współużytkowaniem, czy wynajmem pojazdów jest szczególnie widoczne wśród młodszych konsumentów. Jeśli ta tendencja się utrzyma, może to stanowić istotną zmianę w sposobie myślenia konsumentów o zakupie samochodu i własności oraz skłonić przemysł do rozważenia alternatywnych modeli biznesowych. Uwzględniając potencjalny wpływ tej zmiany na systemy rozliczeń, przepływy pieniężne i usługi finansowe, niektóre wypożyczalnie samochodów już rozpoczęły programy pilotażowe, a producenci samochodów eksperymentują z modelami biznesowymi, by dostosować się do nowych zachowań konsumenta.

Pojazdy ekologiczne: Samochody elektryczne w centrum uwagi

Zainteresowanie klientów pojazdami ekologicznymi cały czas wzrasta i w tym roku, po raz pierwszy w historii, na rynek globalny trafiły pojazdy elektryczne. W związku z wahaniami cen paliw, wzrostem zainteresowania ochroną środowiska, rządowym ulgom podatkowym oraz innym zachętom, oczekuje się, że ten trend utrzyma się w dłuższym okresie. W tegorocznym badaniu 42 procent respondentów spodziewa się że w pełni elektryczne pojazdy będą realną (pod względem cen i dostępności) opcją sprzedaży w ciągu dwóch lat, w porównaniu z 36 procent w roku ubiegłym. Dodatkowymi rodzajami pojazdów wskazanymi przez respondentów są m.in. pojazdy z napędem hybrydowym, zasilane bio-dieslem, ogniwami paliwowymi i gazem ziemnym. Największą przeszkodą w zakupie pojazdów zasilanych alternatywnymi paliwami nadal stanowi cena, a w dalszej kolejności, zasięg baterii, niezawodność i bezpieczeństwo. Dodatkowym zmartwieniem dla klientów rozważających zakup pojazdów elektrycznych jest brak miejsc ładowania. Celem zapewnienia niezbędnej infrastruktury oraz wsparcia rozwoju w kierunku e-mobilności, przemysł motoryzacyjny potrzebuje wypracowania skutecznych rozwiązań i współpracy z rządem oraz stronami trzecimi.

"Niepewność w światowej gospodarce i niestabilność cen paliw wciąż negatywnie wpływają na przemysł motoryzacyjny, ale zaczynamy dostrzegać pozytywne oznaki ożywienia najbardziej wyraźnie poprzez wzrost liczby nabywców nowych samochodów na rynkach rozwiniętych" - powiedział Nick Gill, lider sektora motoryzacyjnego w Capgemini. "Jednak wraz z rozwojem technologii produkcji i sprzedaży samochodów, przemysł musi nadążać za zmianami oraz zrozumieć jak ewoluuje dynamika konsumentów. Szczególnie, w celu zapewnienia rentowności, wziąć pod uwagę jaki wpływ na ich działalność mogą mieć te zmiany w nadchodzących latach".

Informacje o badaniu:
Na potrzeby badań „Cars Online 10/11” firma Capgemini przeprowadziła ankietę wraz z firmą sondażową SmartRevenue z siedzibą w Ridgefield, w stanie Connecticut (USA). Wszystkie analizy oraz interpretację danych przeprowadziła firma Capgemini przy współpracy z wydziałem Car Internet Research Program (CIRP) Uniwersytetu w Ottawie (Kanada).

W ankiecie udział wzięło łącznie 8 tys. konsumentów z ośmiu krajów: Brazylii, Chin, Francji, Niemiec, Indii, Rosji, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych. Wszyscy respondenci byli uczestnikami rynku motoryzacyjnego (zakup lub leasing samochodu w ciągu dwóch miesięcy planowało 25% ankietowanych, w ciągu od dwóch do sześciu miesięcy – 36%, w ciągu od siedmiu do 12 miesięcy 39%). Raport zawiera globalną, szczegółową analizę zachowań konsumentów w procesie kupna samochodów z uwzględnieniem wzorców zakupowych, wykorzystaniem mediów społecznych, zakupów przez Internet, pojazdów ekologicznych, interakcji z klientem, obsługi posprzedażowej oraz serwisu.


poprzednia  

1 2

oprac. : Kamila Urbańska / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: