eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Kim są polscy blogerzy?

Kim są polscy blogerzy?

2011-06-06 12:06

Przeczytaj także: Najpopularniejsze blogi w polskim Internecie


Większość blogerów na swojej stronie porusza jeden temat (33,5 proc.). Nieco mniej autorów zajmuje się dwoma zagadnieniami – stanowią oni 27-proc. grupę. Warto jednak zwrócić uwagę na fakt, że część blogów ma charakter przekrojowy – tzn. poruszają temat znajdujący się na pograniczu dwóch i więcej zaproponowanych kategorii. Zawężenie tematyki bloga może być uznane za jedną z oznak profesjonalizacji. Początkujący blogerzy często poruszają wiele tematów, chcąc sprawdzić, w którym z nich czują się najlepiej.

Badania pokazały, że wśród czytelników największym zainteresowaniem cieszą się blogi specjalistyczne oraz firmowe (odwiedza je ponad połowa ankietowanych). Zaskakująco popularne są także fotoblogi – odwiedza je tyle samo internautów, co blogi polityczne. Co ciekawe, aż 40 proc. ankietowanych zadeklarowało, że czyta blogi pamiętnikowe, podczas gdy jedynie 26 proc. wskazało, że na blogach szuka informacji o życiu swoich znajomych. Czy pozostałe 14 proc. interesuje się codziennością osób nieznajomych? Z pewnością jest to ciekawy temat do dalszych badań. Mało popularne – choć wynika to głównie z rzadkości stosowania tych form wyrazu – są wideoblogi oraz audiologi.

Nieco ponad 22 proc. ankietowanych ani jednego bloga nie czyta regularnie. Najliczniejszą grupę stanowią osoby czytające regularnie od 1 do 3 blogów.

Osoby, które przynajmniej jednego bloga czytają regularnie, określiły, jak często je odwiedzają. Blisko 15 proc. ankietowanych na blogi „czytane stale” zagląda codziennie, a 21,5 proc. – prawie codziennie. Najliczniejszą grupę (33,8 proc.) stanowią jednak te osoby, które swoje ulubione blogi wizytują kilka razy w tygodniu.

Blogerzy zostali zapytani o to, jakie funkcjonalności udostępniają swoim czytelnikom. Zazwyczaj umożliwiają oni zamieszczenie komentarza odnoszącego się do opublikowanych treści (85 proc.) – wyniki badań stanowią więc potwierdzenie tezy mówiącej o interaktywnym charakterze blogów; osoby odwiedzające interaktywne dzienniki mają możliwość włączenia się w dyskusję rozpoczętą przez blogera i/lub odniesienie się do zamieszczonych przez niego treści.

Pozostałe funkcjonalności charakterystyczne dla blogów, takie jak chmura tagów, kanały RSS czy blogroll, udostępniane są przez ponad połowę blogerów. Co ciekawe, jedynie niespełna 10 proc. ankietowanych daje możliwość założenia konta. Zestawiając to z wynikami dotyczącymi możliwości skomentowania treści, można wywnioskować, że wejście w interakcję z blogerem oraz innymi czytelnikami często nie wymaga spełnienia warunku posiadania konta. Z drugiej strony- jak zauważa autor badania - tak niski odsetek osób może wynikać m.in. z ograniczeń narzucanych przez platformy blogowe. (Jedynie 6 proc. osób dających możliwość założenia konta prowadzi swojego bloga w ramach platformy blogowej. Dla porównania: w tej grupie aż 66 proc. osób hostuje swoją stronę na płatnym, niezależnym serwerze.)

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: