eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Spam w III 2011 r.

Spam w III 2011 r.

2011-04-27 10:45

Spam w III 2011 r.

Fałszywy e-mail © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (9)

Kaspersky Lab opublikował raport spamowy dla marca 2011 r. W porównaniu z lutym odsetek spamu w ruchu pocztowym zwiększył się o 0,9 punktu procentowego i wynosił średnio 79,6 proc. Najpopularniejszymi tematami wykorzystywanymi przez spamerów były wydarzenia w Japonii oraz konflikt zbrojny w Libii.

Przeczytaj także: Spam w II 2011 r.

Spam na świeczniku


Wiele hałasu o Rustocka

W połowie marca ogłoszono, że wspólne działania firmy Microsoft i amerykańskich organów ścigania przyczyniły się do zamknięcia botnetu spamowego znanego jako Rustock.

Rustock po raz pierwszy pojawił się w Internecie jeszcze w 2006 roku i według niektórych szacunków jest odpowiedzialny za 30-40 proc. całego spamu. O zamknięciu tego botnetu poinformowano 17 marca 2011 r., jednak sama operacja miała miejsce dzień wcześniej.

fot. mat. prasowe

Fałszywy e-mail

Fałszywy e-mail

Między 17 a 20 marca eksperci z firmy Kaspersky Lab odnotowali spadek ilości spamu. W okresie tym odsetek niechcianych wiadomości e-mail w ruchu pocztowym spadł o 3 punkty procentowe w porównaniu ze średnią dla pierwszej połowy marca. Ogólny udział spamu zmniejszył się o około 15 punktów procentowych.

Jednak 22 marca poziom ruchu spamowego zaczął wzrastać. Wygląda na to, że nauka, jaką spamerzy i botmasterzy odebrali po zamknięciach botnetów, jakie miały miejsce pod koniec 2010 roku, nie poszła na marne. Mimo dużego rozmiaru i „możliwości” zamkniętego botnetu Rustock spamerzy zdołali przeprowadzić szybką redystrybucję swoich zasobów. Jednak pozytywna wiadomość jest taka, że działania prowadzone przez organy ścigania w ramach walki z botnetami nadal przynoszą efekty – ku zadowoleniu aktywistów antyspamowych.

fot. mat. prasowe

Fałszywy e-mail

Fałszywy e-mail


Incydenty spamowe na świecie


Spamerzy wykorzystują tragedię w Japonii

Przed kilkoma tygodniami światem wstrząsnęła wiadomość o serii destrukcyjnych trzęsień ziemi, tsunami oraz katastrofie w elektrowni nuklearnej. W wielu krajach ludzie dobrej woli angażowali się w udzielanie pomocy poszkodowanym z Japonii, przekazując organizacjom pomocy humanitarnej datki na zakup żywności, lekarstw i innych niezbędnych artykułów. W Internecie pojawiło się wiele stron zawierających informacje odnośnie tego jak i gdzie można przelać pieniądze na pomoc ofiarom.

Spamerzy od razu zaczęli wykorzystywać takie inicjatywy charytatywne do własnych celów. Wysyłali oszukańcze wiadomości e-mail, w których podszywając się pod Czerwony Krzyż i inne organizacje humanitarne, prosili o przelanie za ich pośrednictwem datków na ofiary.

Naturalnie, pieniądze, które użytkownicy przelewali na podawane w takich e-mailach konta, trafiały do kieszeni spamerów.

Tragiczne wydarzenia w Japonii były również wykorzystywane do rozprzestrzeniania szkodliwego kodu. Jak często bywa w takich przypadkach, oszuści żerowali na ludzkiej ciekawości, zachęcając użytkowników do czytania szokujących szczegółów lub obejrzenia nagrań z obszaru katastrofy.
Przeczytaj także: Spam V 2014 Spam V 2014

 

1 2 ... 5

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: