eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Kosmetyki luksusowe w Polsce

Kosmetyki luksusowe w Polsce

2004-10-05 00:02

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez TNS OBOP, po kosmetyki luksusowe Polacy najczęściej udają się do tradycyjnych perfumerii lub drogerii (42 procent). Zakup w drogeriach lub perfumeriach zdecydowanie preferują kobiety - 46 procent w porównaniu z 36 procentami dla mężczyzn.

Przeczytaj także: Analiza rynku kosmetycznego 2012

Drugim pod względem popularności miejscem zakupu kosmetyków luksusowych są sklepy sieci perfumerii Empik (15 procent wskazań), tam częściej kupują je mężczyźni niż kobiety (22 procent mężczyzn, 10 procent kobiet). Nieco dalej w kolejności znajduje się sieć perfumerii Sephora, gdzie zakupu dokonuje 11 procent badanych.

Mężczyźni także, zdecydowanie częściej niż kobiety, kupują kosmetyki luksusowe w strefie bezcłowej (11 proc. w porównaniu do 5 proc. dla kobiet). Około 6 procent Polaków, którzy dokonali takiego zakupu w ciągu ostatniego roku dokonało go za granicą.

Co ósmy badany (13 procent) przyznał, że zakupił kosmetyk luksusowy okazyjnie, od innej osoby. Około 6 procent kupiło go natomiast w sklepie firmowym producenta kosmetyku.

Badanie "Kosmetyki luksusowe", zrealizowano w okresie 5-8 lutego 2004 roku na reprezentatywnej próbie 1005 Polaków w wieku 15 lat i więcej. Wartości nie sumują się do 100, ponieważ respondent mógł wybrać więcej niż jedną odpowiedź.

oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl Polska.pl

Przeczytaj także

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: