eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Wymiana zdjęć online coraz popularniejsza

Wymiana zdjęć online coraz popularniejsza

2010-12-31 12:03

Przeczytaj także: Polscy internauci o Pinterest


Zdjęcia poza prawem?

Zabezpieczane hasłem galerie nie dają oczywiście 100% gwarancji prywatności. Jednak prawdopodobieństwo tego, że ktoś wykorzysta bez wiedzy i zgody zamieszczone tam przez nas na nich zdjęcia jest o wiele mniejsze. "Niestety kwestia praw autorskich zdjęć zamieszczanych w Internecie jest wciąż jeszcze w Polsce traktowana nieco po macoszemu. Słynna formułka „niska szkodliwość czynu”, którą znamy z umorzonych spraw np. o kradzież często skutecznie zniechęca autorów fotografii do dochodzenie swoich praw", mówi Bogusław Makar, zawodowy fotograf, ekspert z Vertis.pl.

Joanna Gajewska z NK dodaje, że ponieważ do wielomilionowego portalu wgrywana jest ogromna ilość treści, to w tak dużej społeczności zawsze pewien procent danych będzie stanowił nadużycie, wynikające choćby ze zwykłej nieświadomości.

"Sytuacje takie monitorujemy na podstawie zgłoszeń. W przypadku zamieszczenia zdjęcia bez zgody, udostępniamy formularz kontaktowy, gdzie każdy (nie tylko użytkownik NK) może przesłać do nas zawiadomienie. Jeżeli zdjęcie nie budzi wątpliwości, a zgłoszenie posiada charakter wiarygodnej wiadomości, autor profilu zostaje powiadomiony o fakcie zgłoszenia, a zdjęcie jest niezwłoczne usuwane z serwisu po otrzymaniu i zweryfikowaniu przez naszych specjalistów", zapewnia Joanna Gajewska.

Społecznościowy biznes

W ostatnim czasie do Internetu coraz chętniej przenosi się także polski biznes. "Liczba firmowych fan page rośnie lawinowo. Profil na FB, czy NK chce mieć niemal każda firma, która jest choć trochę świadoma budowania swojego wizerunku", mówi Aleksandra Ślifirska, dyrektor zarządzający agencji Kobold PR. Profile na tych dwóch najbardziej znanych w Polsce portalach stworzone z myślą o osobach, nie były więc najlepszymi narzędziami do komunikacji dla firm. Z czasem powstały więc profile oficjalne, które cieszą się zainteresowaniem znanych osób, NGOsów, czy dostawców kontentu.

"Niedawno wprowadziliśmy też nowy produkt - Grupy, który umożliwia firmom budowę internetowych społeczności w naszym serwisie. Produkt ten będzie systematycznie rozwijany", zapewnia Joanna Gajewska z NK". Dodajmy, że w Polsce stale rośnie także ilość firm zajmujących się hostingiem. Wiele z nich powstało dzięki dotacjom z Unii Europejskiej.

O zainteresowaniu alternatywnymi do portali społecznościowych narzędziami do wymiany zdjęć świadczy z kolei fakt, że na serwisie „Zarabiaj na fotografii” w ciągu pierwszego miesiąca funkcjonowania (serwis ruszył 20 listopada) zarejestrowało się już ponad 1000 fotografów. "A nasz tutorial na temat tego, jak korzystać z serwisu umieszczony na youtube ma już na swoim koncie ponad pięć tysięcy odsłon", mówi Bogusław Makar.

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: