eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Branża PR a szkolenia zawodowe

Branża PR a szkolenia zawodowe

2010-11-04 00:14

Branża PR a szkolenia zawodowe

Zainteresowanie badanych różnymi branżami PR © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Zgodnie z wynikami najnowszego badania przeprowadzonego przez FIRMĘ 2000, aż 97,3% polskich PR-owców widzi potrzebę podnoszenia kwalifikacji zawodowych. Jednocześnie 42,8% respondentów uważa, że oferta dostępnych na rynku szkoleń z zakresu PR nie jest wystarczająca. Wyniki badania wskazują jednocześnie, że polskie przedsiębiorstwa nie do końca wiedzą, gdzie umiejscowić PR-owca w firmie: tylko 46,2% respondentów pracuje w wyodrębnionych strukturach PR.

Przeczytaj także: Praca w branży PR w 2010 r.

Od lipca do września 2010 roku FIRMA 2000, we współpracy z Polskim Stowarzyszeniem Public Relations i Genesis PR, przeprowadziła Badanie potrzeb szkoleniowych polskich PR-owców, którego głównym celem było uzyskanie odpowiedzi na pytanie: w jakim stopniu i w jakim zakresie polscy PR-owcy potrzebują szkoleń zwiększających ich wiedzę i umiejętności?

Co sądzą PR-owcy na temat szkoleń?

Wyniki badania pokazują, że zdecydowana większość osób widzi potrzebę podnoszenia kwalifikacji zawodowych (97,3%). Za taką postawą przemawia konieczność aktualizacji wiedzy, potrzeba przystosowywania się do ciągłych zmian na rynku pracy oraz zwiększanie szans na awans zawodowy.

Aż 42,8% badanych uważa jednak, że aktualna oferta szkoleniowa z zakresu Public Relations jest zdecydowanie lub raczej niewystarczająca. Jedynie 2,8% respondentów uznało, że jest ona zdecydowanie wystarczająca.

Jakie tematy szkoleń wzbudzają największe zainteresowanie?

fot. mat. prasowe

Zainteresowanie badanych różnymi branżami PR

Zainteresowanie badanych różnymi branżami PR

Badanie pokazało, że polscy PR-owcy najbardziej zainteresowani są szkoleniami z zakresu budowania strategii Public Relations (64,3%), komunikacji kryzysowej (59,9%) i e-PR (54,9%). Najczęściej wybieraną jako obszar zainteresowań branżą Public Relations było Public Relations w FMCG (55,5%).

Badani odpowiadali także na pytanie Na co zwraca Pan/i uwagę, wybierając kurs Public Relations? Na pierwszym miejscu najczęściej występował program kursu, następnie doświadczenie trenerów prowadzących zajęcia oraz cena kursu. Ankietowanym najbardziej odpowiadałby dłuższy, 8-10-dniowy, kurs szkoleniowy z zakresu Public Relations zakończony certyfikacją (zajęcia prowadzone w formie zjazdów weekendowych).

fot. mat. prasowe

Rola działań PR w organizacji

Rola działań PR w organizacji

Zdaniem zdecydowanej większości badanych, praca w branży Public Relations wymaga stałego podnoszenia kwalifikacji zawodowych. W dodatku aż 71,7% respondentów uważa, że rola Public Relations w przedsiębiorstwie jest zdecydowanie bardzo ważna. Jednak nie wszyscy rozumieją do końca istotę Public Relations, ponieważ część osób myli PR z manipulacją i zakłamywaniem rzeczywistości: 12,6% respondentów wskazało, że jednym z głównych zadań PR w organizacji jest odwracanie uwagi od niepowodzeń organizacji, 4,9% nagłaśnianie negatywnych skutków działalności konkurencji, 21,4% sterowanie opinią publiczną.

Wyniki badania FIRMY 2000 wskazują jednocześnie, że polskie przedsiębiorstwa nie do końca wiedzą gdzie umiejscowić PR-owca w firmie. Jak się okazuje, 18,1% osób zawodowo zajmujących się Public Relations jest zatrudniona w dziale marketingu, 9,9% w dziale sprzedaży, zaś pozostałe 25,8% w innym dziale. Tylko 46,2% respondentów pracuje w strukturach PR.

fot. mat. prasowe

Jak ważna jest rola PR w przedsiębiorstwie?

Jak ważna jest rola PR w przedsiębiorstwie?


Przeczytaj także: Praca w branży PR w 2011 r. Praca w branży PR w 2011 r.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: