Branża PR a szkolenia zawodowe
2010-11-04 00:14
Zainteresowanie badanych różnymi branżami PR © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Praca w branży PR w 2010 r.
Od lipca do września 2010 roku FIRMA 2000, we współpracy z Polskim Stowarzyszeniem Public Relations i Genesis PR, przeprowadziła Badanie potrzeb szkoleniowych polskich PR-owców, którego głównym celem było uzyskanie odpowiedzi na pytanie: w jakim stopniu i w jakim zakresie polscy PR-owcy potrzebują szkoleń zwiększających ich wiedzę i umiejętności?Co sądzą PR-owcy na temat szkoleń?
Wyniki badania pokazują, że zdecydowana większość osób widzi potrzebę podnoszenia kwalifikacji zawodowych (97,3%). Za taką postawą przemawia konieczność aktualizacji wiedzy, potrzeba przystosowywania się do ciągłych zmian na rynku pracy oraz zwiększanie szans na awans zawodowy.
Aż 42,8% badanych uważa jednak, że aktualna oferta szkoleniowa z zakresu Public Relations jest zdecydowanie lub raczej niewystarczająca. Jedynie 2,8% respondentów uznało, że jest ona zdecydowanie wystarczająca.
Jakie tematy szkoleń wzbudzają największe zainteresowanie?
fot. mat. prasowe
Zainteresowanie badanych różnymi branżami PR
Badani odpowiadali także na pytanie Na co zwraca Pan/i uwagę, wybierając kurs Public Relations? Na pierwszym miejscu najczęściej występował program kursu, następnie doświadczenie trenerów prowadzących zajęcia oraz cena kursu. Ankietowanym najbardziej odpowiadałby dłuższy, 8-10-dniowy, kurs szkoleniowy z zakresu Public Relations zakończony certyfikacją (zajęcia prowadzone w formie zjazdów weekendowych).
fot. mat. prasowe
Rola działań PR w organizacji
Wyniki badania FIRMY 2000 wskazują jednocześnie, że polskie przedsiębiorstwa nie do końca wiedzą gdzie umiejscowić PR-owca w firmie. Jak się okazuje, 18,1% osób zawodowo zajmujących się Public Relations jest zatrudniona w dziale marketingu, 9,9% w dziale sprzedaży, zaś pozostałe 25,8% w innym dziale. Tylko 46,2% respondentów pracuje w strukturach PR.
fot. mat. prasowe
Jak ważna jest rola PR w przedsiębiorstwie?
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl