Mass mingling daje wiele możliwości
2010-08-25 13:31
Przeczytaj także: Boom na social media trwa
Także same marki zaczynają przechodzić na stronę konsumentów. Brytyjski kanał telewizyjny Channel 4 obecnie emituje popularne show „Come Dine With Me’”, w którym amatorzy gotowania konkurują, przygotowując kulinarne przyjęcia dla uczestników. Fani show zostali wyposażeni w narzędzia umożliwiające im bycie gospodarzem ich własnych przyjęć, organizowanych dla przyjaciół zgromadzonych na Facebooku.
W maju br. Microsoft był gospodarzem sekretnego przyjęcia w Atlancie, podczas którego odbył się pokaz promujący nowy social mediowy telefon Kin. Kilka godzin przed imprezą wiadomości rozeszły się błyskawicznie poprzez Facebooka i Twittera i na pokaz przybyło 1000 osób. Zachętą był występ rappera Big Boia.
Z kolei Disney stworzył aplikację Facebook mającą na celu zachęcanie konsumentów do zakupu specjalnych biletów na premierę kinową „Toy Story 3”. Bilety „Together” Disneya promowały ten event i pozwalały organizować się w grupy fanów rezerwujących możliwość wejścia za pośrednictwem serwisu Facebook. Według organizatorów promocji, najliczniejsze zamówienie dotyczyło ponad 80-osobowej grupy!
Przyszłość i możliwości
Podczas gdy wiele z wyżej wymienionych pomysłów stopniowo i latami dojrzewało w głowach ich twórców, obecnie należy się spodziewać wręcz lawinowego zainteresowania tego typu aplikacjami i serwisami. Zjawisko mass minglingu za chwilę będzie przykuwać uwagę publiczną, a liczni zaczną zastanawiać się, jak je wykorzystać dla własnego biznesu. Socjologowie wkrótce zaczną głosić koniec ery samotności. W sferze technologii należy spodziewać się gwałtownego rozwoju wszelkich mobilnych urządzeń oraz dostępności bezprzewodowego internetu w każdym miejscu na Ziemi.
Dla sfery biznesowej trend mass minglingu zrodzi wiele możliwości. Każda firma, która będzie łączyć ludzi, pomagać im przemieścić się z miejsca A do Z, dawać zakwaterowanie podczas ich spotkań, zdobędzie rzesze wiernych fanów na długie lata. Oczywiste jest także, że marki istniejące póki co, jedynie w świecie wirtualnym, będą musiały zaznaczyć swoją obecność również w świecie rzeczywistym. Oba te światy zaczną się przenikać na niespotykaną dotąd skalę...
Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
1 2
oprac. : Artur Maciorowski / Marketing w Praktyce
Przeczytaj także
-
Marketing social media: wykorzystaj treści z bloga
-
Portale społecznościowe - chronimy swoje dane
-
Pinterest a sprzedaż w e-commerce
-
Google Plus goni Facebooka
-
Branża finansowa a social media
-
Social media w różnych branżach
-
Wyższe uczelnie na social media
-
Wkrótce porzucisz social media bez żalu. Pomoże aplikacja FFForget
-
Język polski bez eventów, selfie i pieniążków? Nie w internecie