eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Jak założyć własny sklep internetowy?

Jak założyć własny sklep internetowy?

2010-08-12 11:08

Zakupy w sklepach internetowych stają się coraz bardziej popularne przede wszystkim ze względu na wygodę i niższe ceny. Ciągle rosnąca liczba polskich Internautów, komfort jaki dają zakupy bez wychodzenia z domu oraz zwiększające się zaufanie do elektronicznych metod płatności bez wątpienia przyczyniają się do sukcesu sklepów internetowych. Od czego zatem zacząć e-biznes i jak zapewnić bezpieczeństwo przeprowadzanych w nim transakcji?

Przeczytaj także: E-sklep: jak budować jego sukces?

Dlaczego wirtualnie?

W przeciwieństwie do tradycyjnej formy handlu, klient w sieci nie ma żadnych ograniczeń. Sklep internetowy może obsługiwać dowolną ilość klientów w tym samym czasie, a wszystko dzieje się bez konieczności angażowania dodatkowych pracowników do obsługi klienta. Twój sklep przewyższać będzie tradycyjne sklepy dostępnością 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Przejrzystość sklepu internetowego powoduje, że łatwiej zaprezentować znacznie szerszą ofertę niż w tradycyjnym sklepie z półkami. Dodatkowymi zaletami, dzięki którym sklepy internetowe górują nad tradycyjnymi, jest estetyczna i przyjazna forma prezentacji towarów, możliwość wyboru sposobu płatności i opcji przesyłki.

Od czego zacząć?

Wsłuchanie się w potrzeby kupujących jest podstawowym warunkiem odniesienia sukcesu w tej wymagającej branży. Dlatego już na samym początku niezbędne jest przeprowadzenie badań rynkowych. Warto zastanowić się, jakie produkty będą interesujące dla kupujących i jakie będą mieli z nich korzyści. Pamiętaj, mimo że jest to sklep wirtualny, należy nastawić się na realne koszty. Warto już na początku określić ilość czasu oraz środki finansowe, które jesteś w stanie poświęcić. Gdy już wiesz, że istnieje nisza rynkowa lub zapotrzebowanie na daną usługę oraz wyliczyłeś wszystkie koszty, nadszedł czas na założenie sklepu.

Aby móc sprzedawać produkty zgodnie z prawem potrzebna jest firma. Biznes w Internecie należy traktować jak każde inne przedsięwzięcie, dlatego musisz zarejestrować działalność gospodarczą, czyli posiadać NIP, REGON, firmowe konto bankowe oraz siedzibę. Następnym krokiem jest zakup domeny oraz serwera, na którym można składować pliki składające się na sklep. Domena – czyli przyszły adres Twojego sklepu - powinna być łatwa do zapamiętania i niezbyt długa. Warto, aby kojarzyła się z Twoją branżą. Niezbędnym elementem posiadania sklepu internetowego jest odpowiednia grafika oraz oprogramowanie sklepowe, dzięki któremu będziesz mógł umożliwić dokonanie i opłacenie zamówienia. Przy wybieraniu grafiki pamiętaj, że ma ona bardzo duży wpływ na odbiór sklepu. Pierwsze wrażenie w tym wypadku może zachęcić klienta do zakupu w Twoim sklepie, ale równie dobrze może go zniechęcić. Staraj się budować „lekkie” sklepy pod względem grafiki tak, aby skupiać klientów na produktach, a nie na nadmiarze elementów ozdobnych. Niewątpliwie, aby móc sprzedawać cokolwiek, musisz wiedzieć najpierw, gdzie to kupić. W tym celu musisz nawiązać kontakt z dostawcami, u których nabędziesz produkty.

 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: