Nowy telewizor na Mundial?
2010-06-04 10:29
Przeczytaj także: Ceny telewizorów spadły w I poł. 2010
Przedmundialowe zakupy okiem sprzedawców
Paweł Piekarski, Specjalista ds. marketingu Neo24.pl:
„Statystycznie 50 proc. klientów kupujących telewizor decyduje się na modele LCD. Natomiast tendencja ich sprzedaży jest w tej chwili spadkowa na rzecz lepszych technologicznie LED-ów oraz tańszych dużych telewizorów plazmowych (50 cali już za ok. 2800 zł). W okresie przedmundialowym zauważamy zwiększone zainteresowanie zakupem telewizorów - jest więcej telefonów i maili z zapytaniem, jaki model wybrać. Do transmisji sportowych, w tym oczywiście piłki nożnej, najlepiej sprawują się TV LED. Zapewniają w tej chwili najlepszą jakość wyświetlanego obrazu, a najlepsze efekty osiągają przy strumieniu z telewizji cyfrowej w rozdzielczości HD. Telewizory plazmowe bardzo dobrze radzą sobie z szybką akcją na ekranie - są pozbawione tzw. smużenia obrazu. W efekcie za szybko lecącą piłką nie pojawi się biały cień spowodowany wolnym czasem reakcji matrycy. Dla kibiców przygotowujących swoje kino domowe na Mistrzostwa Świata w piłce nożnej 2010 przygotowaliśmy specjalne promocje. Zapraszamy do odwiedzenia naszego sklepu.”
Przemysław Seremak, Specjalista IT MegaMarket.org.pl:
„Zauważamy zdecydowany wzrost zainteresowania telewizorami LED. Są coraz częściej poszukiwane i wybierane przez Klientów i wiąże się to z poszerzoną ofertą producentów i niższymi cenami. Nie bez znaczenia są też parametry telewizorów, mniejszy pobór prądu i dłuższa żywotność technologii LED. Telewizory 3D w związku z tym, że dopiero są wprowadzane i ich dostępność jest jeszcze ograniczona, nie są tak popularne. Gdyby w rozgrywkach MŚ brała udział nasza drużyna to na zakup nowego TV zdecydowałoby się jeszcze więcej Klientów. Obecnie oferujemy dla naszych Klientów kilkadziesiąt modeli telewizorów w różnych wielkościach od 22 do 55 cali. Telewizory do 32 cali wysyłamy bez kosztów dostawy, a większe po specjalnie obniżonych stawkach.”
Michał Kwiatkowski, Manager eMarket.pl:
„Mundial i cały „szum” z nim związany z pewnością przyspieszy popularyzację trzech wymiarów jako tzw. „nowej formy rozrywki”. Daleki jednak jestem od kojarzenia tego faktu ze znacznym wzrostem sprzedaży telewizorów z technologią 3D w tym okresie. Sklep eMarket.pl nie odnotował w maju wyraźnego skoku sprzedaży telewizorów w stosunku do poprzedniego miesiąca, choć warto w tym miejscu zaznaczyć, że jesteśmy sklepem komputerowym i mimo wszystko telewizory są naszym niszowym produktem. Osobiście jestem dość sceptycznie nastawiony do tej technologii i nie spodziewałbym się tak szybkiej rewolucji, jaką mogliśmy obserwować kilka lat temu w przypadku płaskich telewizorów. Trzeba przyznać, że obraz w tych ostatnich jest tak doskonały, że dla większości z nas technologia 3D z pewnością może się wydawać zbędną ekstrawagancją i niepotrzebnym, wciąż drogim wydatkiem.”
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Najpopularniejsze telewizory XII 2011
-
Najpopularniejsze telewizory 3D
-
Telewizory LCD: preferencje zakupowe V 2010
-
Pralki znikają z polskich domów. Ponad połowa rodaków ma zmywarkę
-
Zakup telewizora i pralki? Decyduje cena
-
Więcej Polaków ma telefon komórkowy niż pralkę
-
Orange rusza z ofertą na święta
-
Katar'22 - najdroższy i najdziwniejszy mundial już za 4 miesiące
-
Telefon komórkowy w prawie każdym polskim domu