eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Branża turystyczna a potencjał Internetu

Branża turystyczna a potencjał Internetu

2009-11-06 07:20

Przeczytaj także: Branża turystyczna a Facebook


Firma wirtuale.pl zauważa, iż na rynku obecnie funkcjonuje tylko jedna firma oferująca mniejszym podmiotom, takim jak właściciele obiektów noclegowych (kwatery prywatne, pensjonaty, hostele) możliwość skorzystania z systemu rezerwacji online. Dotbook, bo o nim mowa, oferuje właścicielom kwater opcję skorzystania z takiej możliwości rozliczając się za wynik – dokonaną rezerwację. Umożliwia to małym podmiotom dostęp do nowoczesnych technologii, bez angażowania środków własnych. System dostępny jest dla każdego serwisu WWW, czy bloga bezpłatnie. Wspólna baza wszystkich ofert miejsc noclegowych udostępniona będzie każdemu za pośrednictwem wielu witryn partnerskich. Funkcjonalność oprogramowania umożliwia umieszczenie takiego systemu na każdej stronie WWW (w tym witrynie danego obiektu oraz ograniczenie go tylko do oferty danego obiektu). W praktyce oznacza to, że każdy właściciel pokoi może na swoim serwisie czy blogu umieścić system rezerwacji online tylko swoich ofert. Może także, jak każdy Partner systemu umieszczać całą bazę i zarabiać procent od każdej rezerwacji dokonanej z jego witryny.

Zdaniem specjalistów ciekawym dodatkiem do całości, o którym warto wspomnieć, jest Program Partnerski i sam pomysł na biznes. Jego silną stroną jest uczestnictwo społeczności internautów w promowaniu, popularyzacji i obsłudze systemu. Na potrzeby osób mniej zaznajomionych z siecią stworzono bowiem funkcję Opiekuna, który otrzymuje pieniądze od Dotbook, w zależności od ilości kwater, którymi się opiekuje.

Już dwóch na trzech internautów deklaruje, że kiedykolwiek dokonali zakupu przez internet – wynika z badania CBOS z czerwca 2009 roku (komunikat “Korzystanie z internetu”, lipiec 2009). W porównaniu z poprzednim badaniem, z marca 2008, odsetek ten wzrósł o 10 punktów procentowych (z 57% na 67%). Warto zatem obserwować rozwój tego nowego - internetowego trendu w polskiej turystyce krajowej.

Internet dla większości Polaków to doskonałe medium informacyjne, rozrywkowe i handlowe. Badanie zrealizowane dla ING pokazuje, że co piąty internauta (21%) deklaruje, że wolałby zrezygnować z seksu na miesiąc, niż nie mieć dostępu do Internetu. Z kolei 60% badanych nie wyobraża sobie życia bez Internetu.

wirtuale.pl uważa, iż ten zabawny fakt obrazuje skalę zjawiska szybkiego wzrostu znaczenia Internetu dla wszystkich gałęzi gospodarki – w tym niewątpliwie turystyki… Lekceważenie potęgi mocy sieci może skończyć się dla oportunistów stratą, w czasie gdy ich konkurencja będzie jedną nogą w nowoczesnym wirtualnym świecie, którzy tworzy się wokół nas.

Zbliża się czas Euro 2012, turystyka otrzyma dzięki temu pozytywnego kopa i wielce prawdopodobne że to Internet stanie się głównym ośrodkiem aktywności odwiedzających nasz kraj turystów. Póki co nie doczekaliśmy się sensownego opracowania na ten temat. Tendencje są jednak widoczne gołym okiem: większe angażowanie społeczności, spełnianie potrzeby dostępu do informacji – upraszczanie procedury do minimum wysiłku, czyli możliwość zakupu wszystkich usług bezpośrednio z sieci – podsumowują eksperci z wirtuale.pl.

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: