Telekonferencje: region CEE przyszłością?
2009-02-23 14:05
Przeczytaj także: Aplikacje wideo w pracy popularniejsze
Mimo znacznych możliwości wzrostu usług telekonferencyjnych w regionie CEE, dostawcy zdają sobie sprawę, że osiągnięcie wzrostu liczby telekonferencji związane jest z wysokimi inwestycjami w edukację klientów na temat możliwości rynku. Zdaniem ekspertów mała świadomość istnienia usług telekonferencyjnych wśród małych, średnich, a także większych przedsiębiorstw może opóźnić ekspansję rynkową.
Dostawcy usług, którzy chcą traktować Europę Środkowo-Wschodnią jak inwestycję długoterminową, oczekują znacznych zysków. Ponadto największe problemy wiążą się z technologiami telekonferencyjnymi opartymi na protokole VoIP – ze względu na względnie słabą infrastrukturę telekomunikacyjną w regionie.
„Nastąpił jednak wyraźny postęp w usprawnieniu infrastruktury telekomunikacyjnej, niezbędnej do telekonferencji w dużych miastach regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Gwarantuje to poprawę i zwiększenie dostępności tych usług dla klientów” – twierdzi Petruczynik. “Z drugiej jednak strony biznesmeni w tym regionie wciąż z nieufnością odnoszą się do bardziej zaawansowanych technologii telekonferencyjnych, ponieważ wolą tradycyjne spotkania twarzą w twarz lub podstawowe konferencje audio.”
Frost & Sullivan uważa, że propagowanie wiedzy o korzyściach płynących z usług telekonferencyjnych powinno stanowić priorytet dla dostawców kierujących swoją ofertę do krajów regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Obniżenie kosztów, chociaż uznaje się je za główną motywację dla przyjęcia nowych technologii w zakresie usług telekonferencyjnych, to tylko jedna z wielu oferowanych korzyści. Poprawa wydajności, oszczędność czasu oraz możliwość poprowadzenia spotkania z dowolnego punktu na świecie – to kolejne zalety usług telekonferencyjnych.
„Jednakże kluczem do pomyślnego wdrożenia usług telekonferencyjnych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej jest zlokalizowany system wsparcia” – zauważa Petruczynik. „Region Europy Środkowo-Wschodniej posiada szereg języków i kultur, a jeden język (w większości przypadków angielski) nie będzie tu skuteczny w związku z tym, że wielu pracowników mniejszych spółek słabo zna języki obce.”
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Skype vs Skype for Business: czy płacić za dodatkowe usługi?
-
Dlaczego warto pokochać VoIP?
-
Wideokonferencje: zachowania rozmówców
-
Branża elektroniczna: outsourcing usług to oszczędność
-
Microsoft przejmuje Skype'a
-
Platforma komunikacyjna Alcatel-Lucent
-
Region CEE: portale rekrutacyjne a kryzys
-
Telefon IP Yealink SIP-T18P
-
CEE: energia odnawialna zyskuje na znaczeniu