eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Mam dobrą pamięć, ale ...

Mam dobrą pamięć, ale ...

2003-11-12 01:17

Pamięć elektryczna jest trochę dłuższa od błyskawicy. To myśl, która kołacze się teraz w głowie ... nie, teraz ... masz ją? To wyobraźnia, umiejętność analizowania opcji. Z natury jest chwilowa; taka pamięć operacyjna mózgu - ludzkiego komputera. Kiedy udajesz się na spoczynek, mózg zwalnia pracę i większa część tego co nazywamy pamięcią elektryczną gubi się w ciemności (podobnie jak - RAM - podręczna pamięć komputera).
Sen sprawia, że informacje zawarte w pamięci elektrycznej wymazują się zależnie od ich ważności. Dane bardziej istotne dłużej czekają na transport do kosza zapomnienia.

Oto nasze możliwości - z jednej strony porażająca moc wysyłki korespondencji e-mail, z drugiej - ograniczona natura naszej pamięci. Warto więc zadać niezwykle istotne pytanie: Jak ważne są Twoje informacje krótkoterminowe? Jeszcze lepiej, jaka jest waga informacji, które pragniesz, aby klienci zachowali długo w pamięci? Co możesz zrobić, aby potencjalny klient pamiętał przy śniadaniu to, co usłyszał wczoraj?

Pamięć elektryczna ma ograniczoną pojemność. Jeśli chcesz dodać do niej nowy element, natychmiast wypierany jest z niej inny, mniej istotny. Wyobraź sobie wąż strażacki skierowany do filiżanki. WSZYSTKIE informacje - telewizja, radio, witryny WWW, gazety, e-mail, billboardy, ulotki, muzyka plus jakie_piękne_kwiatki_w_ogródku_sąsiada - trafiają obfitym strumieniem do filiżanki (tzn. Twojego mózgu; mówiąc dokładniej, do elektrycznej pamięci). Część wody zostaje w filiżance; reszta się rozbryzguje. O tym, które krople zostają decyduje ich ważność - zatrzymujemy w "bieżącej" pamięci informacje, które są nam chwilowo potrzebne.

Kiedy kropelka informacji zatrzyma się w filiżance, mózg rozpoczyna jej transfer do pamięci chemicznej.

Pamięć chemiczna to magazyn, który przyjmuje towar na długie przechowywanie. To pamięć twardego dysku komputera. Jeżeli chcesz przechować informację, zapisujesz ją na dysku przed wyłączeniem komputera. Inaczej niż efemeryczna pamięć elektryczna, pamięć chemiczna jest składnicą informacji zdeponowanych na "twardym dysku" ludzkiego mózgu.

Jakie jest Twoje pierwsze skojarzenie, kiedy mówię: kawa? pasta do zębów? narty? Pamięć chemiczna to "szczytowa świadomość umysłu"; to plik, który pierwszy wyskakuje z zawartości katalogu; to stan błyskawicznego kojarzenia przez klientów produktu/usługi z Twoją organizacją/marką. Innymi słowy, tak działa branding.

Autorzy reklam próbują skłonić ludzi do szybkiego działania ofertą ograniczoną w czasie. Mogą zakładać z dużą dozą prawdopodobieństwa, że, jeżeli ich przekaz jest ważny, może pozostać w pamięci elektrycznej do daty utraty ważności, po czym na zawsze zostanie usunięty z mózgu.

Kiedy reklamodawca skupia przekaz na ofercie ograniczonej w czasie, jedyną treścią, która trafia do pamięci chemicznej jest zdanie: "ta firma daje czasowe oferty." Słowem, reklamująca się firma uczy klienta zadawać pytanie, "Jak długo to będzie w sprzedaży?" Każda ambitna firma pragnie powiedzieć coś ciekawszego!

Można zrobić trzy rzeczy, aby zwiększyć transfer danych z pamięci elektrycznej do chemicznej:

- zwiększyć ważność przekazu

- zwiększyć częstotliwość powtarzania

- zwiększyć ważność przekazu i częstotliwość powtarzania.

Branding może odnieść sukces tylko, gdy przekazujesz istotną wiadomość z częstotliwością, która zapewni jej bezpieczny byt w pamięci chemicznej.

Kupuj-teraz przekazy to wiadomości z natury nawołujące do natychmiastowego działania podczas, gdy przekazy zawierające elementy tożsamości organizacji mają głębsze i bardziej odległe w czasie cele. W działaniach komunikacyjnych można (i trzeba) uwzględnić obydwa formaty. W jednym przekazie można zamieścić zarówno sugestywną długofalową informację wzmacniającą markę jak i bardziej bezpośrednią wiadomość pobudzającą do szybkiej decyzji.

Pamiętaj, że niektórzy odbiorcy Twoich komunikatów marketingowych nie są teraz zainteresowani oferowanym produktem. Jaką informację im przekazujesz? Jakie są ich odczucia? Czyj produkt/usługę kupią, kiedy zmienią się ich potrzeby?

oprac. : Bogusław Feliszek / Pressence Public Relations Pressence Public Relations

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: