eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Serwisy samochodowe 2007

Serwisy samochodowe 2007

2008-05-07 01:22

Przeczytaj także: Polacy i naprawa samochodu

Co sprawia, że wybór pada na nieautoryzowane stacje obsługi? Konkurencyjna cena to czynnik, który przekonuje większość kierowców, by powierzyć auto nieautoryzowanym stacjom. Dla 66% ceny części oraz napraw są decydujące. Poza czynnikiem ekonomicznym, istotny jest kontakt z naprawiającym (47%) - zapewne bliższy i bardziej regularny - który lepiej zna samochód klienta.

fot. mat. prasowe

Dlaczego nieautoryzowana stacja obsługi?

Dlaczego nieautoryzowana stacja obsługi?






Jak pokazują wyniki badania ARC Rynek i Opinia, marka samochodu nie jest cechą, która wyraźnie różnicuje kierowców pod względem zwyczajów związanych z serwisowaniem auta. Co więcej, polscy kierowcy pozostają lojalni - znacząca większość badanych (79,6%) dokonuje napraw w jednym punkcie serwisowym. A ponad połowa kierowców którzy zakupili swoje auto w salonie, serwisuje je w ASO zlokalizowanych przy salonie sprzedaży.

"W ostatnich latach ułatwienia w imporcie indywidualnym sprawiły, że ceny używanych samochodów (zwłaszcza starszych) spadły, przez co stały się one dostępne dla większej grupy Polaków. Jednocześnie obserwujemy wzrost cen usług motoryzacyjnych, co wpływa na relacje między ceną używanego samochodu i kosztem jego eksploatacji, a także silną orientację cenową kierowców poszukujących tańszych serwisów i części zamiennych. W efekcie wyraźnie widać zaostrzającą się konkurencję między serwisami autoryzowanymi oraz nieautoryzowanymi" - mówi Michał Kuś, Kierownik Zespołu Badawczego w instytucie ARC Rynek i Opinia.

"Wydaje się, że w najbliższej przyszłości rynek napraw samochodów oraz części zamiennych w Polsce kształtował będzie się pod wpływem trzech grup czynników: liczebności i struktury parku samochodowego, regulacji prawnych dotyczących napraw i obrotu częściami zamiennymi oraz kształtu zaplecza serwisowego i warsztatowego i związanego z nim systemu dystrybucji części zamiennych. Tu warto zwrócić uwagę na kolejny aspekt: z zapleczem warsztatowym i serwisowym silnie związany jest rynek części zamiennych. Ważnym elementem rozwoju rynku będą więc partnerstwa zawierane pomiędzy dystrybutorami części zamiennych i warsztatami lub sieciami warsztatów" - dodaje Michał Kuś.

Informacje o badaniu
„Klienci o serwisach samochodowych” - drugie opracowanie ARC Rynek i Opinia w zakresie badania opinii klientów serwisów samochodowych. Badanie zostało przeprowadzone metodą ilościową przy wykorzystaniu techniki CATI (CATI – Computer Assisted Telephone Interview) w dniach 29 października – 31 grudnia 2007 r. Respondentami byli właściciele 9 najpopularniejszych marek samochodów. Wiek aut zamykał się w przedziale od 2 do 8 lat.

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: