eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTelekomunikacja › Kara dla Polkomtel i PTK Centertel

Kara dla Polkomtel i PTK Centertel

2007-12-07 13:30

Przeczytaj także: Pół miliona zł kary dla TP SA od UKE


Naruszenie PTK Centertel

W przypadku PTK Centertel naruszanie przepisów prawa polegało na:
  • nie zamieszczaniu w umowach o świadczenie usług telekomunikacyjnych postanowień wymaganych przez art. 56 ust. 3 Prawa telekomunikacyjnego oraz
  • na niezgodnym z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 1 października 2004 r. w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej określeniu w regulaminach świadczenia usług telekomunikacyjnych trybu postępowania reklamacyjnego.
W trakcie prowadzonego przez Prezesa UKE postępowania Spółka usunęła część stwierdzonych nieprawidłowości. Działania te nie dotyczyły jednak regulaminów świadczenia usług telekomunikacyjnych i umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych zawieranej na odległość. O ile uregulowanie kwestii treści zakresu obsługi serwisowej, warunków przedłużenia i rozwiązania umowy, wysokości kar umownych w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania usługi telekomunikacyjnej pozostaje w wyłącznej gestii stron umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, o tyle tryb postępowania reklamacyjnego winien być zgodny z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa. Prezes UKE nie mógł w związku z powyższym uznać prawidłowości uregulowania trybu postępowania reklamacyjnego w stosowanych przez PTK Centertel wzorach umów, a tym samym nie mógł uznać wykonania zaleceń pokontrolnych w tym zakresie.

Oprócz nałożenia kary, PTK Centertel została zobowiązana do usunięcia, w terminie do dnia 29 lutego 2008 r., stwierdzonych nieprawidłowości, tj. do dostosowania do obowiązujących przepisów prawa stosowanych wzorów umów i regulaminów świadczenia usług telekomunikacyjnych.

O zmianie konkretnego regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych PTK Centertel jest zobowiązana, stosowanie do treści art. 59 ust. 2 Prawa telekomunikacyjnego, poinformować abonentów z wyprzedzeniem co najmniej jednego okresu rozliczeniowego przed wprowadzeniem tych zmian w życie. Wraz z tym powiadomieniem Spółka ma obowiązek przekazać informację o prawie do wypowiedzenia umowy w przypadku braku akceptacji zmian i nie przysługiwaniu dostawcy usług roszczeń odszkodowawczych, w przypadku skorzystania z tego prawa przez abonenta.

poprzednia  

1 2

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Samsung W2400 z HSDPA i TV

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: