eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Symantec: spam X 2007

Symantec: spam X 2007

2007-11-10 00:17

Symantec: spam X 2007

Ilość wysyłanych wiadomości e-maili oraz spamu w poszczególnych regionach świata (w %) © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Ron Paul stał się ulubionym kandydatem na urząd prezydencki w Stanach Zjednoczonych dla cyberprzestępców rozsyłających spam - poinformowała firma Symantec w najnowszym wydaniu "Raportu na temat spamu" za październik 2007 r. (ang. "The State of Spam. A Monthly Report").

Przeczytaj także: Symantec: spam II 2009

fot. mat. prasowe

Ilość wysyłanych wiadomości e-maili oraz spamu w poszczególnych regionach świata (w %)

Ilość wysyłanych wiadomości e-maili oraz spamu w poszczególnych regionach świata (w %)

Spamerzy masowo rozsyłają wiadomości e-mail o tematach: "Czy urząd podatkowy obawia się Rona Paula?", "Ron Paul zakończy wojnę w Iraku", "Kim jest Ron Paul?". Choć nie ma dowodów wskazujących, że za tymi wiadomościami stoi sztab wyborczy kandydata, specjaliści z firmy Symantec prognozują, że spam będzie wykorzystywany na dużo większą skalę i stanie się cennym narzędziem promocji w marketingu politycznym.

W październiku zadebiutował – co prawda na niewielką skalę – spam z załączonym do niego plikiem w formacie MP3. Po jego otwarciu odbiorca usłyszał krótki komunikat reklamowy zachęcający do nabycia określonych akcji na giełdzie papierów wartościowych. Pliki MP3 zajmują około 63,3 KB i trwają do 30 sekund.

Kolejnym trendem odnotowanym w październiku przez firmę Symantec jest wykorzystanie przez spamerów linków do wyszukiwarki Google (z ustawionym zapytaniem) w celu skierowania użytkowników na strony z treściami reklamowymi. W ten sposób cyberprzestępcy starają się omijać zabezpieczenia filtrów antyspamowych.

fot. mat. prasowe

Przykładowa wiadomość spam o globalnym ociepleniu

Przykładowa wiadomość spam o globalnym ociepleniu

Tematyka globalnego ocieplenia – m.in. za sprawą pokojowej nagrody Nobla dla Ala Gore’a – w ostatnim czasie zyskała na popularności w Stanach Zjednoczonych. Fakt ten postanowili wykorzystać spamerzy rozsyłając wiadomości zachęcające do wypełniania specjalnych ankiet, za które sponsorzy akcji wpłacaliby darowiznę na rzecz organizacji. W rzeczywistości po wypełnieniu ankiety dane osobiste trafiały do bazy danych cyberprzestępców.

Inne wnioski:
  • Ilość niechcianych wiadomości w październiku wyniosła 70,5%. Oznacza to niewielki wzrost otrzymywanego spamu o 0,5% w porównaniu z poprzednim miesiącem.
  • Po 3-procentowym spadku popularności spamu obrazkowego we wrześniu, w październiku ilość tego typu wiadomości utrzymuje się nadal na poziomie 7%.
  • 27% spamu dotyczyło tematyki produktowej (wzrost o 1% w porównaniu z wrześniem), 18% – internetowej (spadek o 1%), zaś 14% – finansowej (wzrost o 1%).
  • Wzrosła znacząco – aż o 13% w porównaniu z wrześniem – ilość spamu z wykorzystaniem technik wyłudzania pieniędzy i oszustw finansowych. W październiku ten rodzaj wiadomości stanowił 18% całego spamu.
Przeczytaj także: Symantec: spam I 2009 Symantec: spam I 2009

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: