Internet w Polsce i na świecie 2006
2007-05-04 00:03
Przeczytaj także: Polski rynek internetowy
fot. mat. prasowe
W Polsce dominującą pozycję na rynku przeglądarek internetowych ma Internet Explorer, który jednak traci powoli swoją pozycję na rzecz konkurencyjnych przeglądarek, z których korzysta już prawie jedna trzecia Polaków. W marcu 2007 roku przeglądarka Firefox 2.x zdobyła 17 proc. rynku, zaś IE 7.x Microsoftu jedynie 7 proc. Liczba użytkowników wszystkich wersji Firefoxa, w marcu 2007, przekroczyła 30 proc., zaś udział w rynku Internet Explorer spadł poniżej 62 proc.
fot. mat. prasowe
W 2006 roku sprzedano w Polsce około 2,5 miliona komputerów. Według prognoz na rok 2007 można spodziewać się sprzedaży na poziomie 3 milionów. Coraz większy odsetek sprzedawanych komputerów stanowią laptopy, jak wynika z badań, w drugiej połowie 2007 roku Polacy będą kupować więcej komputerów przenośnych niż stacjonarnych.
Szerokopasmowy dostęp do Internetu
Według danych Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE), od X 2005 do X 2006 liczba łączy szerokopasmowych w Polsce wzrosła o 170 proc. z 635 tys. do ponad 1,7 mln. Liczba łączy szerokopasmowych (definiowanych jako łącza o przepustowości powyżej 144 kb/s, czyli w praktyce 256 kb/s i więcej) wynosząca ponad półtora miliona oznacza, że penetracja szybkiego Internetu w Polsce wynosi 4,5 proc. (liczba linii szerokopasmowych podzielona przez liczbę mieszkańców Polski).
Wynik 4,5 proc. plasuje Polskę dopiero na trzecim miejscu od końca w Europie, gorsze wyniki od nas mają tylko Grecja i Słowacja.

oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl