eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Rynek B2B w Polsce, pojawi się VAN?

Rynek B2B w Polsce, pojawi się VAN?

2003-05-30 00:09


Aktywną działalność w tym zakresie prowadzi obecnie tylko ok. 13% firm. Nie jest to dużo, wiedząc, że praktycznie nie ma od tego odwrotu (jest kwesta metody) każda firma zaczynająca jako jedna z pierwszych zabezpiecza sobie wizerunek innowacyjnej firmy a co za tym idzie następne wchodzące w ten rynek będą się kontaktowały głównie z firmami posiadający ni referencje. Nie da się ich zdobyć w tydzień czy miesiąc. Rynek elektroniczny polega w dużym stopniu na zaufaniu do partnera (niezależnie co powiemy o bezpieczeństwie w sieci i podpisie elektroniczny,). Podobnie jak to ma miejsce w serwisach aukcyjnych liczba "dobrych opinii" będzie tu jednym z decydujących argumentów przy wyborze partnera.

Nie jest to miejsce by powtarzać to streszczenie (jest udostępnione, patrz koniec artykułu) jednak połączenie danych z tego opracowania oraz ocena i być może weryfikacja własnej strategii w tej sferze to dobry fundament do rozpoczęcia planów rozwoju tej części firmy Internetowy kanał sprzedaży stanowi co prawda ułamek całości obrotów na rynku w danym kraju czy regionie jednak kwota ta jest na tyle kusząca by łatwo z niej nie rezygnować. Ważnym argumentem jest także znaczna rentowność poprawnie wyskalowanego systemu w stosunku do tradycyjnych metod sprzedaży. Wsparcie Działu Handlowego tym nowym kanałem (a nie budowa nowego dot.com'a) może przynieść dobre efekty. Pamiętajmy, ze nie zawsze musimy być właścicielem rozwiązania, z którego korzystamy. Celem naszym powinna być potrzebna funkcjonalność a jej zakup lub dzierżawa to zupełnie osobne rozważania.

Na zakończenie ciekawa statystyka na temat menedżerów IT podana przez eMarketer:



Wnioski

Dla przyszłych użytkowników jest to informacja o charakterze niemalże strategicznym a mianowicie nikt nie ma wątpliwości, że rynek elektroniczny zdominuje część transakcji o charakterze aukcyjnym i licytacyjnym oraz te, w których sprzedaż cechuje się brakiem negocjacji warunków (produkty o niskich i stałych cenach). Problemem jest teraz wybór drogi do tego celu. Ja polecam wszelkie metody korzystania z serwisów usługowych, chyba zakup na własność znajduje ekonomiczne uzasadnienie. Uzasadnienie takie pojawia się np. gdy duża firma buduje mechanizm obsługi własnej sprzedaży do setek małych firm, dealerów itp. Wtedy staje rodzajem usługodawcy dla własnych partnerów handlowych: oferuje dostęp do narzędzia przez sieć (VAN) aby tą drogą usprawnić współpracę i obniżyć koszty.

poprzednia  

1 2

oprac. : Jarosław Żeliński / IT-Consulting IT-Consulting

Pytania o CRM

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: