eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › 20% phishingu żeruje na popularności i renomie marki Microsoft

20% phishingu żeruje na popularności i renomie marki Microsoft

2020-10-22 11:27

20% phishingu żeruje na popularności i renomie marki Microsoft

Na jakich markach żeruje phishing? © fot. mat. prasowe

Phishing nie odpuszcza. Z najnowszych doniesień Check Point Software Technologies wynika, że w minionym kwartale cyberprzestępcy znowu próbowali swoich sił, żerując na popularności i renomie globalnych gigantów. Pod czyim płaszczykiem ukrywali się najczęściej? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza Brand Phishing Report for Q3 2020.

Przeczytaj także: Fake newsy roznoszą phishing. Jak się chronić?

Z tego tekstu dowiesz się m.in.:


  • Jak prezentuje się zestawienie marek najczęściej wykorzystywanych w phishingu?
  • Na jakich markach żerowano w kanale mobile?
  • Na co należy szczególnie uważać?


Jak wynika z najnowszego kwartalnego raportu Check Point, w III kwartale br. przykrywką dla 19% wszystkich prób phishingu okazał się Microsoft. Dlaczego akurat gigant z Redmond? Wytłumaczeniem jest pandemia i związana z nią popularność pracy zdalnej, w której masowo wykorzystywany jest sztandarowy produkt Microsoftu, czyli pakiet biurowy Office. Warto podkreślić, że w poprzednim kwartale Microsoft posłużył jedynie do 7% wszystkich prób phishingu wykorzystującego globalne firmy.

fot. mat. prasowe

Na jakich markach żeruje phishing?

Microsoft najczęściej wykorzystywany w atakach phishingowych.


Check Point w swoim raporcie przedstawił pełną listę najczęściej wykorzystywanych marek w atakach phishingowych:
  1. Microsoft (19% wszystkich ataków z wykorzystaniem znanych marek)
  2. DHL (9%)
  3. Google (9%)
  4. PayPal (6%)
  5. Netflix (6%)
  6. Facebook (5%)
  7. Apple (5%)
  8. Whatsapp (5%)
  9. Amazon (4%)
  10. Instagram (4%)

Co ciekawe, po raz pierwszy w 2020 roku pierwszej dziesiątce rankingu znalazł się DHL, który od razu zajął drugie miejsce, z 9% wszystkich prób phishingu.

Eksperci wskazują, że najczęstszym wektorem ataków były wiadomości e-mail, które odpowiadały za 44% wszystkich prób phishingu. Podobną ilość (43%) ataków przeprowadzono za pomocą stron internetowych, natomiast pozostałe próby wyłudzenia informacji były realizowane za pomocą mobile’u.

E-mail – TOP3 wykorzystywanych marek:


  1. Microsoft
  2. DHL
  3. Apple

Web – TOP3 wykorzystywanych marek:


  1. Microsoft
  2. Google
  3. PayPal

Mobile – TOP3 wykorzystywanych marek:


  1. Whatsapp
  2. PayPal
  3. Facebook

Pracownicy zdalni są obecnie centralnym punktem dla hakerów. Miliony ludzi pracują zdalnie, a wielu z nich robi to po raz pierwszy w życiu. Ta nagła zmiana pozostawiła wiele firm i ich pracowników nieprzygotowanych do radzenia sobie z najnowszymi cyberatakami.Hakerzy, wyczuwając wielką szansę, podszywają się pod najbardziej znaną markę w pracy: Microsoft. Spodziewam się, że podszywanie się pod Microsoft będzie kontynuowane wraz z przełomem nowego roku. Zachęcam wszystkich pracowników zdalnych do zachowania szczególnej ostrożności podczas odbierania wiadomości e-mail. Jeśli dostaniesz e-maila na temat swojego konta Microsoft bądź wyjątkowo czujny - wyjaśnia Omer Dembinsky, menedżer działu danych wywiadowczych w Check Point

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: cyberataki, phishing, fałszywe wiadomości

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: