2020-06-22 00:35
Przeczytaj także: Influencerzy w dobie pandemii: zyskają czy stracą?
- Zrealizowane badanie potwierdza, jak trudnym i złożonym testem okazał się dla nas koronawirus. Stają przed nim konsumenci, ale także marki oraz influencerzy. Dla marek jest to duże wyzwanie – by konsekwentnie realizować swoje cele, jednocześnie zachowując szczerość i autentyczność w tym mocno zmienionym krajobrazie. Na przykładzie influencerów możemy się w tej kwestii wiele nauczyć - podkreśla Joanna Okła.
- Obszar Brand Link pomaga w znalezieniu odpowiedzi na pytanie, na ile wizerunek danego influencera jest kompatybilny z obecnym lub pożądanym wizerunkiem naszej marki - mówi Tomasz Romaniuk, Head of Consumer Research, MediaCom.
- Analizując COVID Index, przyglądamy się szczególnie uważnie temu, na ile influencerzy są w odczuciu konsumentów łączeni z takimi cechami jak troska o innych, dobroczynność, dbanie o zdrowie, bycie rozsądnym, „posiadanie klasy” i zaufanie (czy można na danej osobie polegać). To te atrybuty wyraźnie odznaczały się w wynikach badania, zrealizowanego w ostatnich tygodniach przez instytut badawczy Kantar (COVID-19 Barometer), w którym ankietowani zostali zapytani o swoje oczekiwania względem marek w czasach pandemii. Influence Power Index pozwala przyjrzeć się dokładniej tym cechom oraz przeanalizować, jak zróżnicowane postawy influencerów wobec pandemii przekładają się na ich postrzeganie w różnych wymiarach – dodaje Tomasz Romaniuk.
- Robert Lewandowski już w marcu zachęcał do pozostania w domu, razem z żoną ogłosił przekazanie 1 miliona euro na walkę z wirusem. Później był regularnie obecny w mediach, przypominając o sposobach bezpiecznego zachowania się, obniżył sobie pensję, brał udział w akcjach charytatywnych, w maju poinformował o narodzinach córki. Wszystko to sprawiło, że osiągnął COVID Index oraz sumaryczny wynik na poziomie zbliżonym do maksimum – wyjaśnia Tomasz Romaniuk – Ciekawe obserwacje niesie ze sobą zestawienie Lewandowskiego i Roberta Kubicy, któremu w ubiegłym roku, po powrocie do F1, wskaźniki w IPI mocno rosły. Po początkowej euforii przyszły jednak słabe wyniki w wyścigach, a następnie pandemia, która spowodowała przerwanie startów. Robert Kubica, w porównaniu do Roberta Lewandowskiego, jest wyraźnie mniej obecny w sferze publicznej, w dużym stopniu ograniczając się do branżowych komunikatów, co znajduje przełożenie w jego wynikach w Influence Power Index – mimo że nadal są dość dobre, to jednak spadły do poziomu sprzed powrotu do F1 - tłumaczy ekspert.
fot. mat. prasowe
Robert Lewandowski
Robert Lewandowski umocnił swoją markę przekazaniem 1 miliona euro na walkę z wirusem.
fot. mat. prasowe
Robert Kubica
Influence Power Index Kubucy nieco się obniżył, ale pozostał na niezłym poziomie
fot. mat. prasowe
- Te oczekiwania należy znać i stosować jako kryteria np. w doborze tematyki komunikacji reklamowej, czy doborze konkretnego influencera do współpracy. Pamiętając przy tym, że influencer to jednak nie tylko medium, ale także „partnerska marka”, która dokonuje transferu wizerunku na naszą markę. Dlatego ważna jest nie tylko świadomość danego twórcy, w rozumieniu zasięgów jego kanałów, ale też, a nawet przede wszystkim – jego wizerunek i potencjalna siła wpływu. Szczególnie w obecnej sytuacji – podsumowuje Stanisław Grabowski.
fot. mat. prasowe
Patryk Vega
Patryk Vega nie pomógł sobie dość kontrowersyjnymi wypowiedziami
oprac. : eGospodarka.pl
Spędź wakacje jak influencerzy
Influencerzy na Facebooku
Jak i kogo angażują celebryci?
Influencer marketing, czyli pieniądze łowione w sieci
Robert Lewandowski najpopularniejszy na Instagramie
Masz konto na Instagramie i sporo followersów? Uważaj na hakerów!
Opera GX teraz z wbudowanym Instagramem
Nowa przeglądarka Opera z wbudowanym Instagramem
Instagram wydał narzędzie do walki z phishingiem
eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
W PIT za 2020 rok ulga abolicyjna w pełnej wysokości
Sprzedaż internetowa bez podatku od sprzedaży detalicznej
BIK Indeks - Popytu na Kredyty Mieszkaniowe kolejny miesiąc na plusie
Jaki kapitał trzeba mieć, chcąc otrzymać licencję na zakłady bukmacherskie?
USD odrabia straty
Długi Polaków przekroczyły 81 mld zł
DS 7 Crossback E-TENSE 4x4 Louvre Edition