Koniunktura konsumencka VI 2019
2019-06-19 13:30
Lepsze nastroje na progu wakacji © MH - Fotolia.com
Przeczytaj także: Koniunktura konsumencka V 2019
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w czerwcu 2019 r.
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, był o 1,3 p. proc. wyższy w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie 9,6. Wszystkie składowe wskaźnika uzyskały wartości wyższe niż przed miesiącem. Największe wzrosty odnotowano dla ocen obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego i sytuacji ekonomicznej kraju (wzrosty odpowiednio o 3,1 p. proc. i o 2,1 p. proc.). W odniesieniu do czerwca 2018 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 3,5 p. proc.
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) w czerwcu 2019 r.
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł o 2,6 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie 7,5. Na wzrost wartości wskaźnika wpłynęły wszystkie jego składowe. Największe wzrosty odnotowano dla oceny przyszłego poziomu bezrobocia (o 5,3 p. proc.) oraz oceny możliwości przyszłego oszczędzania pieniędzy (o 3,9 p. proc).
fot. mat. prasowe
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) oraz jego wartości składowe
W czerwcu br. WWUK osiągnął wartość o 3,5 p. proc. wyższą niż w analogicznym miesiącu 2018 r.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Nastroje konsumentów w marcu 2024 nieco lepsze
-
Nastroje konsumentów bez zmian w lutym 2024
-
Nastroje konsumentów lepsze w styczniu 2024
-
Nastroje konsumentów w grudniu 2023 pogorszyły się
-
Nastroje konsumentów w listopadzie 2023 jeszcze lepsze
-
Nastroje konsumentów w październiku 2023 dalej w górę
-
Nastroje konsumentów w sierpniu 2023 dalej w górę
-
Nastroje konsumentów w lipcu 2023 jeszcze lepsze
-
Nastroje konsumentów w czerwcu 2023 dalej w górę
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)