Cena najważniejsza przy kupnie samochodu
2006-06-01 13:45
© fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Samochody używane kupujemy za gotówkę
Przy wyborze marki zakupionego w ubiegłym roku auta Polacy kierowali się bardzo racjonalnymi czynnikami. Największy wpływ na wybór samochodu miała jego cena. Prawie co drugi badany, który kupił samochód w 2005 roku przyznał, że to właśnie cena zadecydowała o jego wyborze.Pozostałe, najczęściej wymieniane czynniki wpływające na wybór marki mają także silny związek z materialnymi aspektami utrzymania samochodu. Należy do nich, m.in. ekonomiczność rozumiana jako niskie zużycie paliwa, małe koszty utrzymania samochodu oraz niskie koszty ubezpieczenia. Ponad jedna trzecia (36%) Polaków, która kupiła auto w 2005 r., uważa ten czynnik za bardzo ważny.
fot. mat. prasowe
Dla prawie co trzeciego badanego (28%) niezawodność samochodu - rozumiana jako niska awaryjność oraz solidność - miały duże znaczenie. Stosunkowo mało istotne dla nabywców były natomiast takie cechy samochodu jak, wyposażenie, bezpieczeństwo i wcześniejsze doświadczenia z marką/ modelem auta.
oprac. : Joanna Kujawa / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Kupno używanego samochodu - na co zwrócić uwagę?
-
7 prognoz dla rynku motoryzacyjnego na II półrocze 2023
-
20 modeli samochodów dostępnych "od ręki" w marcu 2023
-
Co dziesiąty nabywca nowego auta szuka elektryka
-
Jakie zapisy powinna zawierać umowa buyback?
-
Koszt zakupu samochodu jeszcze wzrośnie. Jaką formę finansowania warto rozważyć?
-
Poprawia się dostępność aut. Nowy samochód zdobędziesz średnio w 2,5 miesiąca
-
Oto 15 najtańszych aut na abonament
-
Na jaki samochód stać polską klasę średnią?