Koniunktura konsumencka V 2018
2018-05-25 13:55
![Koniunktura konsumencka V 2018 [© fotogestoeber - Fotolia] Koniunktura konsumencka V 2018](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/koniunktura-konsumencka/Koniunktura-konsumencka-V-2018-206143-200x133crop.jpg)
W maju nastroje konsumentów nieco się pogorszyły © fotogestoeber - Fotolia
Przeczytaj także: Koniunktura konsumencka IV 2018
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w maju 2018 r.Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, był niższy o 1,9 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie 5,9*. Dla większości składowych wskaźnika odnotowano wartości niższe niż przed miesiącem. Największy spadek wystąpił w przypadku oceny obecnej sytuacji ekonomicznej kraju (6,5 p. proc.). Wzrost o 3,0 p. proc. wystąpił jedynie dla oceny obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów. W porównaniu do maja 2017 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 2,8 p. proc.
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) w maju 2018 r.
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, spadł o 2,9 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie 2,8*. Na spadek wartości wskaźnika wpłynęły wszystkie jego składowe. Największe spadki odnotowano w ocenach dotyczących przyszłego poziomu bezrobocia i możliwości przyszłego oszczędzania pieniędzy ( spadki odpowiednio o 3,8 i 3,3 p. proc.). W maju br. WWUK osiągnął wartość o 2,2 p. proc. wyższą, niż w analogicznym miesiącu 2017 r.
fot. mat. prasowe
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) oraz jego wartości składowe według miesięcy w latach 2
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej jest średnią sald ocen zmian sytuacji finansowej gospodarstwa domowego, zmian ogólnej sytuacji ekonomicznej kraju oraz obecnego dokonywania ważnych zakupów
* Obydwa wskaźniki ufności konsumenckiej mogą przyjmować wartości od –100 do +100. Wartość dodatnia oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych optymistycznie nad konsumentami nastawionymi pe-symistycznie, natomiast wartość ujemna oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych pesymistycz-nie nad konsumentami nastawionymi optymistycznie. W maju 2018 r. przeprowadzono 1316 wywiadów w okresie 07-16.05.2018 r. (w tym 104 metodą CATI – wywiadu telefonicznego wspomaganego komputerowo).
![Gorsze nastroje konsumenckie Polaków w IV 2025 [© Freepik] Gorsze nastroje konsumenckie Polaków w IV 2025](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/koniunktura-konsumencka/Gorsze-nastroje-konsumenckie-Polakow-w-IV-2025-266259-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)