eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaEuropa › Europa: wydarzenia tygodnia 6/2017

Europa: wydarzenia tygodnia 6/2017

2017-02-11 16:44

Przeczytaj także: Europa: wydarzenia tygodnia 5/2017

  • Niemieckie rezerwy w złocie. Rezerwy w złocie, a będące w dyspozycji Bundesbanku wynoszą 3378 ton. Są one w postaci 270 tys. sztabek o wadze 12,5 kg i wartości 450 tys. euro każda. W sumie (bazując na obecnych cenach kruszcu) niemieckie rezerwy złota mają wartość ok. 120 mld euro. Ostatnio Niemcy realizują plan sprowadzenia swoich rezerw złota do kraju. Z Nowego Jorku i Paryża zabrali już wszystko, co było zaplanowane : w 2016 r. do Frankfurtu wróciło 216 ton złota: 111 ton z Nowego Jorku i 105 ton z Paryża. Reserve Bank w Nowym Jorku pozostało jeszcze 1236 ton niemieckiego złota, a w Bank of England w Londynie 432 tony.
  • Brexit. Brytyjska Izba Gmin (to niższa izba parlamentu), poparła rządowy projekt ustawy upoważniającej premier Theresę May do rozpoczęcia procedury wyjścia z Unii Europejskiej. Teraz decyzja ta została skierowana do zaopiniowania w Izbie Lordów. Ostatnie badania wskazują, że decyzję opuszczenia UE przez Wielką Brytanię popiera większość społeczeństwa (53 proc.).
  • Konsekwencje Brexitu. Wg analiz w wyniku wystąpienia Wielkiej Brytanii z UE kraj ten utraci ok. 30 tys. miejsc pracy w sektorze finansowym. Za „rozsądnym” rozwiązaniem rozwodu Wielkiej Brytanii z UE opowiedział się minister finansów Wolfgang Schaeuble. Jego zdaniem Londyńskie City powinno działać dalej z korzyścią dla UE i winno to być uwzględnione w porozumieniu unijno-brytyjskim. W tym porozumieniu winny być też ujęte sprawy brytyjskich zobowiązań finansowych, co nie będzie łatwe.
  • Niemcy wobec UE. Badania Ponad jedna czwarta Niemców (26 proc.) w referendum w sprawie członkostwa swojego kraju w Unii Europejskiej głosowałaby za wyjściem ze Wspólnoty; za pozostaniem w UE opowiedziałoby się 60 proc. - wynika z opublikowanego dziś sondażu.
  • KE a niemiecki eksport. Wielkość niemieckiego eksportu i wyniki handlu z zagranicą są imponujące, ale też niepokoją unijna Komisję Europejską. Eksport towarów w 2016 roku miał wartość 1,2 bln euro. Nadwyżka osiągneła rekordową wartość ok.253 mld euro, co niepokoi Brukselę. Zdaniem KE ma to wpływ na nierównowagi ekonomiczną i stanowią zagrożenie dla strefy euro.
  • Gospodarczy kryzys w greckiej gospodarce. Poziom zadłużenia Grecji jest szacowany na ok. 260 mld euro. Niewystarczające reformy, nierealizowane terminy spłat zobowiązań, spory z wierzycielami to problemy i zagrożenia. Wg ekspertów Grecja bez umorzenia długów nie wyjdzie z kryzysu i będzie zmuszona opuścić Unię.
  • Zasiłki na dzieci w Niemczech. Rząd przygotowuje decyzję dot. obniżenia wysokości zasiłków dla pracujących w Niemczech obywateli innych krajów unijnych, których dzieci żyją w swoich ojczystych krajach.
  • Ukraińska gospodarka. Są symptomy wskazujące na proces wychodzenia ukraińskiej gospodarki z recesji. Pozostaje problemem opóźnienia we wdrażaniu reformy społeczno-gospodarczych i wdrażania procedur antykorupyjnych. Sytuację gospodarczą utrudnia sytuacja na wschodzie Ukrainy, gdzie zaostrzyły się działania wojenne z separatystami. Warto tu dodać, że UE zobowiązała się w najbliższych dniach dodatkowo przekazać Ukrainie 600 mln euro wsparcia.
  • Ukraina i dostawy gazu. W 2016 r. Ukraina nie kupowała gazu z Rosji. Nie oznacza to jednak, że nie korzystała z rosyjskiego gazu. Jak wiemy, swoje potrzeby kraj ten zaspokaja swoim wydobyciem (20,1 mld m3) i tzw. rewersem z unijnych krajów sąsiedzkich (11,1 mld m3). W ten sposób Kijów unika bezpośrednich rozliczeń za dostawy (za poprzednie dostawy) i przedpłat za gaz zamówiony.
  • Gaz dla węgierskiej gospodarki. Budapeszt potwierdza, że bierze pod uwagę możliwość dostaw gazu przez Nord Stream 2 (przedłużenie transportu przez gazociąg Opal biegnący wzdłuż granicy polsko-niemieckiej). Węgierski rząd nie ukrywa, że jego zdaniem wzrasta ryzyko dostaw gazu przez Ukrainę.
  • Wzorcowa inwestycja, Volvo w chińskich rękach. W 2010 roku szwedzka firma została kupiona od Forda przez chiński koncern Zhejiang Geely Holding Group. Szybko została dofinansowana i od początku realizuje ambitny cel : zwiększenie swojego udziału w klasie premium (rywalizując z Mercedesem i BMW). Sukces już dziś jest widoczny, w ubiegłym roku już czwarty rok z rzędu firma zwiększyła sprzedaż. Nowy właściciel zakłada, że do 2020 roku VolVo będzie rocznie sprzedawać 800 tys. samochodów. Mają temu pomóc najnowsze modele już wprowadzone na rynek: V90 CC, XC60 i XC40.

Komentarz do wydarzeń gospodarczych

Polska jest europejskim liderem sektora nowoczesnych usług dla biznesu, którego wzrost w minionym roku wyniósł blisko 20%. Rosnąca konkurencja sprawia, że w walce o klienta liczą się tylko najlepsi. Liderzy branży outsourcingu contact center muszą oferować wielojęzyczną i omnikanałową obsługę przy jednoczesnej gwarancji bezpieczeństwa przetwarzanych danych. Teleperformance Polska nieustannie podnosi standardy obsługi i stosuje najlepsze praktyki bezpieczeństwa. W 2016 roku Teleperformance Polska zwiększyła zatrudnienie o blisko 200 osób i zanotowała ponad 35% wzrost przychodów.

Zaufanie globalnych i lokalnych liderów


Outsourcing contact center w Polsce to potężna, zaawansowana biznesowo branża świadcząca usługi dla największych firm i organizacji z całego świata. Rozwój technologiczny i stale rosnąca świadomość klientów, którzy oczekują profesjonalnej obsługi sprawiły, że outsourcing contact center nie jest postrzegamy już jako „branża od niechcianych telefonów“. Polskie centra operacyjne zatrudniają konsultantów i specjalistów prowadzących interakcje z konsumentami w kilkunastu językach obcych za pomocą różnych kanałów – telefon, chat, e-mail, Facebook, WhatsApp czy Twitter. Tylko dostawcy, którzy są w stanie zagwarantować najbardziej kompleksowe, a przede wszystkim jakościowe rozwiązania z wykorzystaniem zintegrowanych kanałów interakcji mają szansę na zaistnienie na konkurencyjnym rynku usług outsourcingu contact center. Teleperformance Polska może pochwalić się intensywnym rozwojem portfolio klientów w 2016 roku. Na poziomie globalnym rozpoczęliśmy obsługę projektu dla światowego lidera w branży nowych technologii – dostawcy oprogramowania i urządzeń. Lokalnie podjęliśmy współpracę z dwoma wiodącymi w Polsce bankami oraz rozwinęliśmy projekt dla globalnego lidera w branży artykułów sportowych, w ramach którego obsługujemy obecnie aż 18 rynków w 11 językach – mówi prezes firmy, Mariusz Odkała.

Przestrzeń na rozwój


Intensywnemu rozwojowi spółki, jaki przypadł na drugie półrocze 2016 roku, towarzyszyło uruchomienie trzeciego w Polsce, a drugiego w Warszawie, oddziału Teleperformance Polska, który zlokalizowany jest w wysokiej klasy biurowcu przy ul. Wołoskiej 24. Nasze nowe biuro to ponad 1 600 m2 z przestronnymi częściami wspólnymi: szatniami, kuchnią pracowniczą oraz pokojem relaksu ze strefą gier i odpoczynku – mówi Mariusz Odkała – Uruchomienie kolejnego oddziału to sygnał do rynku i naszych klientów, że jesteśmy gotowi i otwarci na rozwój istniejących i pozyskanie nowych projektów.

Zespół ma znaczenie


Nowe biuro i wzrost biznesu to także nowe miejsca pracy. W minionym roku zespół Teleperformance Polska powiększył się o blisko 200 osób. Obecnie pracuje u nas ponad 700 osób, które reprezentują 38 narodowości ze wszystkich kontynentów. Tak zróżnicowany kulturowo, wielojęzyczny zespół jest tym, co wyróżnia nas na tle konkurencji. Dzięki temu możemy świadczyć profesjonalną obsługę na projektach realizowanych dla globalnych marek, których klienci obecni są w różnych krajach - podkreśla prezes firmy.

Każdego roku Teleperformance Polska uczestniczy w globalnym badaniu, dzięki któremu regularnie sprawdzany jest poziom satysfakcji pracowników. W minionym roku znaczna większość pracowników pozytywnie określiła swoje doświadczenia z firmą i zadowolenie z pracy. Satysfakcja zespołu jest dla nas niezwykle ważna. Od niej uzależniona jest rotacja pracowników, a ta ma kluczowe znaczenie dla jakości obsługi naszych klientów. Wiemy jak ważna w budowaniu długotrwałych relacji z pracownikami jest również możliwość rozwoju zawodowego. W 2016 roku, w ramach rekrutacji wewnętrznych prowadzonych przez Teleperformance Polska awanse zdobyło aż 50 osób – podkreśla Mariusz Odkała.

Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu


Od firm obsługujących największe światowe przedsiębiorstwa i marki oczekuje się najwyższych standardów, nie tylko w kwestii jakości, ale także bezpieczeństwa. Ze względu na dużą ilość zatrudnianych pracowników, którzy mają dostęp do tajnych informacji, to właśnie contact centers padają często ofiarą cyberprzestępców. Centra obsługi, które chcą zdobyć zaufanie i lojalność klientów muszą chronić się przed tym rosnącym zagrożeniem stosując kompleksową strategię bezpieczeństwa. Teleperformance Polska może pochwalić się uzyskaną w tym roku certyfikacją PCI DSS. Oznacza to, że nasza firma gwarantuje swoim klientom bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa na projektach, na których przetwarza się poufne dane konsumentów, takie jak dane kart płatniczych. W grudniu 2016 r. otrzymaliśmy również certyfikat potwierdzający zgodność z normą ISO 27001, która poświadcza, że posiadamy wdrożony system zarządzania bezpieczeństwem informacji – dodaje Mariusz Odkała.

Mariusz Odkała prezes TELEPERFORMANCE POLSKA

oprac. : Magdalena Kolka / Global Economy Global Economy

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: