eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Oszczędni mężczyźni i hedonistki w spódnicach. Oto Polacy

Oszczędni mężczyźni i hedonistki w spódnicach. Oto Polacy

2016-10-06 13:44

Oszczędni mężczyźni i hedonistki w spódnicach. Oto Polacy

W grupie oszczędnych dominują mężczyźni © WavebreakmediaMicro - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Coraz więcej rozmawiamy o pieniądzach i coraz częściej robimy to na forum, szczególnie mediów społecznościowych. Jaki obraz Polaków wyłania się z tych dyskusji? Ujmując rzecz w dużym uproszczeniu, są to tytułowi oszczędni mężczyźni i hedonistki w spódnicach.

Przeczytaj także: Bankowość online a zakupy nie. Tak wybierają Polki

Przed nami druga już edycja barometru społecznego „Hedoniści i oszczędni”. Co tym razem wynika z badania, które Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Europa zleciło firmie IRCenter? Okazuje się, że zagadnienia związane z finansami coraz częściej stają się tematem dyskusji prowadzonych na łamach mediów społecznościowych. Na ile dyskusje te są miarodajne w ocenie postaw dyskutujących? Biorąc pod uwagę, że serwisy społecznościowe stały się swoistego rodzaju dziennikami oraz oknem na świat Polaków, deklaracje ich użytkowników można traktować całkiem serio.

Na barometr składają się trzy elementy:
  • analiza dyskusji w mediach społecznościowych o wydawaniu i oszczędzaniu pieniędzy,
  • zapytania w wyszukiwarce Google zawierające związane z tym frazy
  • odpowiedzi udzielonych przez respondentów w badaniu konsumenckim.

Jedna pani drugiej pani mówi o odkładaniu i wydawaniu


W stosunku do poprzedniego analizowanego roku zwiększył się udział kobiet poruszających w mediach społecznościowych temat oszczędzania. Panie częściej niż w 2015 roku wymieniają poglądy zarówno w kontekście odkładania pieniędzy w ogóle, zabezpieczenia na emeryturę, a także ubezpieczeń.

Ciągle jednak to mężczyźni dyskutują o tym częściej na portalach społecznościowych, mimo że udział ich dyskusji w każdym z trzech wymienionych wyżej aspektów zmalał. W tym roku panowie stanowili bowiem 55 proc. (w poprzednim to 58 proc.) osób wyrażających opinie o oszczędzaniu pieniędzy, 67 proc. dyskutujących o ubezpieczeniach (w ub.r. 71 proc.) i 73 proc. rozprawiających o zabezpieczeniu na jesień życia (wcześniej 76 proc.).

Co więcej, w stosunku do poprzedniego badanego roku jeszcze bardziej zwiększył się udział kobiet piszących w mediach społecznościowych o wydawaniu pieniędzy. W zeszłym roku panie opublikowały 58 proc. wpisów, a w tym roku już 62 proc.

fot. mat. prasowe

Hedoniści i oszczędni

Odsetek kobiet deklarujących wydawanie pieniędzy wzrósł od ubiegłego roku o 4 proc.


Męska wstrzemięźliwość


Jak wynika z badania konsumenckiego Polaków, stanowiącego jeden z elementów barometru, obecnie kobiety nadal przeważają w grupie hedonistów (58 proc.), natomiast w grupie oszczędnych zaczęli dominować mężczyźni. Rok temu było 48 proc. oszczędzających panów i 52 proc. pań, natomiast w 2016 r. to już 56 proc. mężczyzn a 44 proc. kobiet. Oznacza to wzrost liczby oszczędnych mężczyzn aż o 8 punktów procentowych.
– Cieszy nas, że coraz więcej Polaków interesuje się tematami oszczędzania oraz wydawania pieniędzy. To ważne, żeby społeczeństwo było coraz bardziej świadome swoich finansów i gospodarowania domowym budżetem. Z jednej strony świadczy o tym rosnąca liczba kobiet dyskutujących o oszczędzaniu na portalach społecznościowych, a z drugiej coraz więcej mężczyzn deklarujących się jako osoby oszczędne – mówi Marat Nevretdinov, wiceprezes TU na Życie Europa.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: