eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTelekomunikacja › Czy mobilna TV odniesie sukces?

Czy mobilna TV odniesie sukces?

2006-03-01 13:51

Przeczytaj także: Nokia 5330 Mobile TV Edition


W pewnym sensie nie jest zaskakujące, że słuchanie wzbudza większe zainteresowanie konsumentów niż oglądanie. Jest anegdotyczny dowód na to, że brytyjscy konsumenci nie są wciąż przekonani o wartości technologii 3G, nie mówiąc już o bardziej rozwiniętych technologiach. Ostatnie badanie zlecone przez Netonomy pokazało, że 73 proc. z tych, którzy posiadają telefon umożliwiający korzystanie z technologii 3G, nie korzystają z niej.

Zgłębiając problem, 80 proc. ankietowanych osób odpowiedziało, że wierzą w to, że usługi mobilne stają się zbyt skomplikowane. Jeśli te odpowiedzi są prawdziwym odzwierciedleniem opinii konsumentów, nie wróży to dobrze telewizji mobilnej, przynajmniej w najbliższej przyszłości.

Pojawiają się także pytania, czy konsumenci naprawdę chcą spędzać więcej czasu przed telewizorem. Wielu ekspertów uważa, że istnieją pewne programy typu time-critical, które ludzie będą chcieli oglądać na telefonach w trakcie podróży, takie jak wiadomości, wydarzenia sportowe i możliwe, że opery mydlane.

Ale są także obawy, że większość konsumentów będzie oglądać telewizję mobilną tylko kilka minut w tygodniu. Wraz ze wzrostem doświadczenia w użytkowaniu personal video recorders (PVR), umożliwiających oglądanie nagrywanych programów telewizyjnych, istnieje duże prawdopodobieństwo, że obecne pragnienie konsumentów - oglądania TV poza domem - może osłabnąć.

A w końcu, lepiej jest oglądać telewizję w zaciszu własnego domu niż w autobusie, gdzie ciągle ktoś przeszkadza. Pewnie jest to powód, dla którego ludzi wolą wyglądać w autobusie przez okno.

Ostatecznie to konsumenci zdecydują o sukcesie telewizji mobilnej, a nie przemysł telekomunikacyjny. Czy jest jakiś prawdziwy konsument żądający tego typu usług pozostaje pytaniem otwartym, ale przemysł telekomunikacyjny nie powinien inwestować wszystkich przyszłych nadziei w telewizję mobilną. Jak z wieloma rzeczami, może być to przykład przesadnej reklamy przerastającej rzeczywistość.

poprzednia  

1 2

oprac. : Marta Kamińska / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: