eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Koniunktura konsumencka III 2016

Koniunktura konsumencka III 2016

2016-03-24 13:21

Koniunktura konsumencka III 2016

Nastroje Polaków nieco się pogorszyły © michaelheim - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Okres przedświąteczny sprawił, że nastroje Polaków nieco się pogorszyły. W porównaniu z lutym spadki zanotował zarówno bieżący, jak i wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej. Największy pesymizm widoczny jest w odniesieniu do przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju - poinformował Główny Urząd Statystyczny.

Przeczytaj także: Koniunktura konsumencka II 2016

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej spadł o 3,1 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie -9,3 (podobnym do rezultatu z grudnia 2015 r.).

Niższe wartości odnotowano dla wszystkich składowych wskaźnika. W największym stopniu dotyczyło to oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (spadek o 5,7 p. proc.). Dla pozostałych składowych odnotowano spadki od 2,8 p. proc. (dla oceny przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego) do 1,8 p. proc. (dla oceny obecnej sytuacji ekonomicznej kraju).
W porównaniu do marca 2015 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 7,1 p. proc.

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej obniżył się o 3,3 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie -11,5 (podobnym do rezultatu ze stycznia 2015 r.).

Wśród składowych wskaźnika, najbardziej pogorszyły się oceny dotyczące przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju oraz przyszłego oszczędzania pieniędzy (spadek odpowiednio o 5,7 i 5,2 p. proc.). Jedynie oceny dotyczące przyszłego poziomu bezrobocia nieznacznie wzrosły (o 0,5 p. proc.).

fot. mat. prasowe

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej oraz jego wartości składowe

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej obrazuje bieżące tendencje zmian w konsumpcji indywidualnej


W marcu br. WWUK osiągnął wartość o 8,0 p. proc. wyższą, niż w analogicznym miesiącu 2015 r.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: