eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Ferie zimowe 2016: Tunezja dla oszczędnych

Ferie zimowe 2016: Tunezja dla oszczędnych

2016-01-05 10:36

Przeczytaj także: Ferie zimowe 2016: droższe Egipt i Wyspy Kanaryjskie


Wewnątrz branży touroperatorskiej sukces przyniósł tani i zróżnicowany program


W tych trudnych tegorocznych warunkach biznesowych dla tych organizatorów o zróżnicowanych programach, którzy mają jeszcze przestrzeń do wzrostów, nie po raz pierwszy okazało się jak ważna jest zasada CCC, czyli cena czyni cuda. Można powiedzieć, że obecnie nabiera ona jeszcze dodatkowego znaczenia, gdy duża część ruchu turystycznego przenosi się na te kierunki na których silną pozycję mają tanie linie. Na podstawie częściowych na razie informacji widać jednak wyraźnie, że sukces (czyli dobry wynik i przyrost sprzedaży) osiągnięto tam, gdzie ma się w pamięci zasadę CCC i dodatkowo wspiera się ją ciekawą ofertą i dobrej jakości obsługą. Nawet jak nie ma zbyt dobrego wyniku, to powinien przynajmniej wystąpić znaczący wzrost sprzedaży (lub na odwrót), co w tak trudnych warunkach również może być uznane za biznesowy sukces. Gdy natomiast któryś organizator o wymienionych sprawach zapomina, to w rezultacie najczęściej pozostaje w tyle i to zarówno w kwestii wyników, jak i dynamiki sprzedaży.
Miniony rok w turystyce wyjazdowej, jak również najbardziej prawdopodobne jej perspektywy w kolejnym roku będą przez nas jeszcze wielokrotnie przedstawiane i komentowane w kolejnych materiałach i publikacjach.

2. Kilka słów o rynku turystycznym naszego zachodniego sąsiada


Mówiąc w największym skrócie w minionym roku Niemcy mogą być przykładem względnego sukcesu w turystyce. Według aktualnych (wstępnych) danych wzrost liczby klientów wyniósł tam blisko 2 procent, a wzrost przychodów nieco ponad 4 procent. Spośród dużych touroperatorów zdecydowanie najszybszy wzrost zanotował ulubieniec agentów, czyli biuro Schauinsland Reisen, którego liczba klientów wzrosła o 10 procent, a przychody o 13 procent.

Szybciej od rynku (jako grupa) rozwijali się też touroperatorzy mniejsi i średniej wielkości, którzy zanotowali wzrost przychodów o 5,8 procent. Jeszcze nieco szybciej (na razie szacunki mówią o tempie 5-8 procent) rosły firmy specjalizujące się w organizowaniu rejsów wycieczkowcami. Segment ten od kilku lat rozwija się bardzo szybko, choć w tym roku jego rozwój został istotnie spowolniony poprzez opóźnienia w oddawaniu nowych wycieczkowców do użytku. Dodatkowym czynnikiem sprzyjającym wzrostowi popytu na ten rodzaj wypoczynku jest kojarzenie przez klientów rejsów (zwłaszcza dalekich) z mniejszym ryzykiem wystąpienia zdarzeń o podłożu terrorystycznym, co powoduje, że – podobnie jak imprezy egzotyczne - staje się on istotnym motorem rozwoju wzrostu branży na względnie już nasyconym rynku niemieckim.

Sprzedaż Rainbowa bezustannie rośnie


Jedyny polski touroperator notowany na warszawskiej giełdzie podał w ostatni poniedziałek wyniki swojej sprzedaży za listopad tego roku. Okazała się ona o nieco ponad 10 procent wyższa niż przed rokiem co oznacza, że organizator nie zwalnia tempa i zakończy rok z dużym kilkunastoprocentowym wzrostem swojego turystycznego biznesu. W trudnych warunkach otoczenia z jakimi mieliśmy do czynienia w tym roku jest to rezultat, który musi budzić uznanie, ale i spore zadowolenie biur agencyjnych. Rainbow jest bowiem bardzo stabilną firmą z bardzo dużym kapitałem, a szybki wzrost dzieli on obecnie prawie dokładnie pół na pół z agentami, albowiem ich udział w całości sprzedaży ustabilizował się w ostatnim roku na niemal niezmienionym poziomie.

Istotne kwestie z zakresu cen turystycznych imprez


Od kilku tygodni zastosowaliśmy w raportach nową formę wizualizacji omawianej tematyki cen turystycznych imprez oraz przelotów lotniczych, a mianowicie w postaci mapek. W naszej intencji mają one pomóc w szybszym zorientowaniu się w ogólnej sytuacji, a dostarczanie zainteresowanym odbiorcom informacji dokładniejszej jest rolą załączanych w prezentacji tabel. Mapki obrazujące krótkoterminowe zmiany cen przedstawiają je w odniesieniu do poprzedniego tygodnia, a nie wobec poprzedniego zestawienia, bowiem obecnie zestawienia sporządzane są co dwa tygodnie naprzemiennie dla zimy i lata. Wersję odniesienia do poprzedniego tygodnia wybraliśmy kierując się przekonaniem, że ostatnie zmiany są dla obrazu aktualnej sytuacji ważniejsze od zmian w bardziej rozciągniętym okresie, a ponadto różnicę cen wobec poprzedniego zestawienia można łatwo uzyskać porównując ceny z dwóch kolejnych edycji raportów.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: