103-calowy ekran plazmowy Panasonic
2006-01-14 00:04
Przeczytaj także: Telewizory plazmowe Panasonic
Panasonic wyposażył swoje wielkie panele w specjalnie opracowane żebra i luminofory („żebro” dzieli komórki gazowe i zapobiega interferencjom między sąsiadującymi komórkami, dzięki czemu obraz jest wyraźny). Nowy panel plazmowy o przekątnej 103 cali i rozdzielczości 1080p odpowiada pod względem rozmiaru czterem panelom 50-calowym.Cechuje go stały poziom wyładowań i jednolity na całej powierzchni obraz oraz taka jasność, jak obecny 50-calowy model HD (TH-50PX500). Wykorzystuje on opracowaną przez firmę Panasonic matrycę 1080p HD o krótkim czasie reakcji (high-speed pixel drive), która została zastosowana w 65-calowym telewizorze plazmowym TH-65PX500 1080p Można ją także znaleźć w 50-calowym wyświetlaczu plazmowym przedstawionym na targach CEATEC JAPAN 2005 w październiku 2005 r.
„Zapotrzebowanie na gwarantujące wysoką jakość obrazu telewizory o dużych ekranach będzie rosło w miarę rozpowszechniania się telewizji cyfrowej w technologii High Definition” - powiedział Hiroyuki Nagano, dyrektor działu urządzeń PDP Panasonic AVC Networks Company. „Popyt zwiększą nagrywarki i odtwarzacze dysków Blu-ray. W niektórych obszarach technologia plazmowa wyróżnia się lepszymi parametrami, takimi jak dynamiczny kontrast, wierne odzwierciedlenie kolorów i krótki czas reakcji, które są szczególnie istotne podczas oglądania programów sportowych i innych, charakteryzujących się szybkością ruchu, a także szerszym kątem widzenia - ważnym w przypadku dużych wyświetlaczy. Wszystkie te cechy sprawiają, że panele plazmowe nadają się do telewizorów o dużej przekątnej ekranu.” – dodał Hiroyuki Nagano.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Aparat bezlusterkowy Panasonic LUMIX S1H
-
Następcy Blu-Ray: płyty 300 GB, 500 GB oraz 1 TB już w przyszłym roku
-
Najpopularniejsze telewizory 2013
-
Jak wybrać telewizor?
-
Następca Blu-Ray już za dwa lata
-
Polacy a zakup telewizora
-
Najpopularniejsze telewizory 2012
-
Najpopularniejsze telewizory XI 2012
-
Sprzedaż telewizorów napędza rynek RTV-AGD