eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Ile można zarobić na blogu?

Ile można zarobić na blogu?

2015-07-31 15:43

Przeczytaj także: Blog offline dzięki Google Gears


Jak zacząć zarabiać?


Z badań wynika, że na generowanie dochodów z prowadzenia własnej strony nie trzeba czekać długo. Największa grupa respondentów zaczęła zarabiać na blogu/portalu w mniej niż rok lub w nieco ponad rok (dokładnie po 31,7% dla każdej z odpowiedzi) To na pewno pozytywna informacja dla wszystkich, którzy zastanawiają się nad rozpoczęciem aktywności w sieci. Zarobki tych osób są jednak bardzo różne – zaczynają się od kwoty ok. 50 zł, a kończą na kwotach pięciocyfrowych. Nie sposób tutaj wyłonić jakąś ogólną tendencję, tym bardziej, że to właśnie z inicjatywy 60% ankietowanych nawiązała się współpraca pomiędzy ich projektem a reklamodawcą. Wniosek z tego taki, że proaktywność nigdy nie zaszkodzi, ale aby propozycja spotkała się z odzewem i współpraca wyszła pomyślnie, niezbędna jest już zbudowana wokół bloga społeczność. Przyda się też wstępna wizja współpracy wraz z określeniem konkretnych korzyści dla potencjalnego reklamodawcy. Dzięki temu współpraca będzie przebiegała sprawnie, a reklamodawca będzie miał poczucie pracy z wartościowym, dojrzałym partnerem biznesowym.

fot. mat. prasowe

Po jaki czasie od zaczęcia działalności zacząłeś zarabiać?

Większość blogerów zaczęła zarabiać już w pierwszych dwóch latach działalności.


Co jest kluczowe w odniesieniu sukcesu finansowego przy prowadzeniu projektu online? Według naszych ankietowanych to bezsprzecznie zaangażowanie w tworzenie wysokiej jakości treści (57,9%), systematyczność w tworzeniu treści (52,5%) oraz cierpliwość (43,7%). Nie można zatem ukrywać, że jest to ciężka i żmudna praca – trzeba włożyć dużo wysiłku, żeby nabrać doświadczenia, a poświęcony czas przekuć w pieniądz.

fot. mat. prasowe

Co przesądziło o tym, że zacząłeś zarabiać?

Zaangażowanie to czynnik, w którym największym stopniu przesądza o możliwości zarabiania


Jak zarabiać?


Do najpopularniejszych form zarabiania należą artykuły sponsorowane (wskazane przez aż 2/3 badanych) oraz reklamy (64,5% odpowiedzi).

fot. mat. prasowe

Z jakich form zarobkowania korzystasz najczęściej?

Najbardziej popularne formy zarobkowania to artykuły sponsorowane oraz reklamy


Artykuły sponsorowane nie tylko są najpopularniejsze, lecz także zostały ocenione jako najskuteczniejsza forma zarobkowania (30,6%). Zagłębianie się w tajniki reklamy czy wypracowanie pomysłu na wykorzystanie sieci afiliacyjnych wymaga zazwyczaj wiedzy oraz umiejętności technicznych. A liczy się przecież czas – jest go zbyt mało, żeby się dodatkowo dokształcać, skoro trzeba przecież tworzyć wysokiej jakości treści na bloga o tematyce nam dobrze znanej, w której sami stawiamy siebie w roli ekspertów. Można zatem traktować współpracę z firmami jako swego rodzaju symbiozę.

fot. mat. prasowe

Która z form zarobkowania jest najbardziej skuteczna?

Za najbardziej dochodową formę zarobkowania uchodzą artykuły sponsorowane.


Inaczej sprawa ma się z reklamą. Mimo, że jest określana jako najmniej skuteczna forma publikacji (31,7%) wciąż stanowi drugą najczęściej wybieraną opcję. Przyczyna może tkwić w tym, że nie wszystkie kategorie blogów są w stanie zarobić np. w AdSense ze względu na niskie stawki za kliknięcie w reklamę.

fot. mat. prasowe

Która z form zarobkowania jest najmniej skuteczna?

Najmniej zarabiają dla blogerów reklamy oraz programy partnerskie


Blogerzy nieprzychylnie odnoszą się do programów partnerskich oraz sieci afiliacyjnych – tuż po reklamach są uznawane za najmniej skuteczne. To tylko potwierdza wyniki raportu portalu Interaktywnie na temat sieci afiliacyjnych. Specjaliści zwracają uwagę, że polscy blogerzy i wydawcy nie doceniają potencjału sieci. Z naszej ankiety wynika, że być może problem leży po obu stronach. Blogerzy oraz wydawcy nie korzystają z tych narzędzi, być może z braku pomysłu czy dostatecznej wiedzy; z drugiej strony mogą ich zniechęcać modele rozliczeń tego typu rozwiązań, czyli najczęściej PPS (płatność za sprzedaż) lub PPL (płatność za leada). Na pewno też trudniej samodzielnie wygenerować taką treść, która przekona czytelników do skorzystania z danej oferty (niepewny sukces), niż napisać artykuł sponsorowany we współpracy z marką, gdzie zapłata jest raczej gwarantowana, bez względu na to, czy czytelnicy ruszą do sklepów czy wręcz zignorują opublikowaną treść. Stosunkowo niewielkie zarobki w porównaniu z dużym wysiłkiem sprawiają, że różnego rodzaju sieci partnerskie i afiliacyjne nie cieszą się zbytnim powodzeniem.

Zarobki


Z punktu widzenia osób myślących o założeniu bloga, najciekawszym pytaniem jest to odnoszące się do średnich miesięcznych zarobków. Wiele osób stawia sobie za cel rezygnację z pracy na etacie, tak aby można było się w 100% poświęcić tworzeniu swojego portalu/bloga. Jednak aby było to możliwe potrzebne są regularne zarobki, w konkretnej wysokości. Czego zatem możemy się dowiedzieć z ankiety?

fot. mat. prasowe

Ile zarabiasz miesięcznie?

Zarobki co 5 blogera mieszczą się w przedziale 1000-9999 złotych.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: