eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Smart live, czyli jak nowe technologie zmieniają nam życie

Smart live, czyli jak nowe technologie zmieniają nam życie

2015-07-28 10:35

Smart live, czyli jak nowe technologie zmieniają nam życie

Smart Home © Denys Prykhodov - Fotolia.com

Bycie smart oznacza optymalne wykorzystanie czasu i otoczenia, a wszystko dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii. Najważniejsza jest wygoda, dlatego oczekujemy od urządzeń i przedmiotów, aby spełniały nasze potrzeby. Firmy stają na głowie i oferują coraz inteligentniejsze rozwiązania niezależnie od branży. Expander wyjaśnia, jakimi udogodnieniami możemy cieszyć się już dziś.

Przeczytaj także: Technologie mobilne: co czeka nas za 10 lat?

Smart Home, czyli dom to twój partner


Jeszcze do niedawna sterowanie urządzeniami w domu z poziomu telefonu kojarzyło się bardziej z filmem science fiction, niż z rzeczywistością. Teraz to już przeszłość. Obecnie prawie wszystkie urządzenia i przedmioty w domowym otoczeniu są w stanie z nami „rozmawiać” i dostosować się do codziennego rytmu dnia.

Dom czy mieszkanie, dzięki rozmieszczonym czujnikom i sensorom wiedzą, kiedy w nim jesteśmy oraz czego potrzebujemy. Mówią im o tym specjalne opaski, zegarki lub aplikacje w smartfonie, które mogą zostać połączone prawie z każdym sprzętem. Najprostszym przykładem wdrożenia idei smart w domach jest ekspres do kawy, który zbierając dane o naszym stanie fizycznym, wie kiedy się obudziliśmy i automatycznie przygotowuje ulubiony napar. Lampa badając ruch w domu oraz swoją „używalność” wyłącza się sama, gdy zapomnimy tego zrobić. Lodówka natomiast weryfikuje swoją zawartość, alarmując, gdy brakuje w niej produktów na jutrzejszy obiad. Inteligentny dom to „partner”, który włączy ogrzewanie oraz ulubioną płytę z muzyką na powitanie. Daje to nowy wymiar oszczędzania, zarówno czasu, jak i pieniędzy.

Smart Banking, czyli płać czym chcesz


Niektórym inteligentna bankowość kojarzy się jeszcze z płatnościami elektronicznymi. Przelewy online czy transakcje zbliżeniowe to już jednak nic innowacyjnego. Niedługo nie będziemy uczestniczyć w codziennych, finansowych operacjach. Urządzenia będą dokonywać ich między sobą, ponieważ internet rzeczy i rozwiązania wearable wkroczyły mocnym krokiem w świat bankowości.
– Technologie wearable rewolucjonizują płatności pozwalając na coraz szybsze i łatwiejsze transakcje. Już teraz możemy zapłacić rękawiczką, brelokiem, zegarkiem czy opaską. Gotówka i stos kart kredytowych powoli odchodzą do lamusa – mówi Jarosław Sadowski, Expander. – Powstają również w specjalne programy do kierowania wszystkimi produktami bankowymi, jakie posiadamy w różnych instytucjach oraz pomagają nimi zarządzać. Na podstawie obserwacji naszych zachowań płatniczych informują, kiedy wydajemy za dużo, a gdy środków na koncie jest sporo i wysyłają spersonalizowane oferty, odpowiadające na nasze potrzeby.

fot. Denys Prykhodov - Fotolia.com

Smart Home

Jeszcze do niedawna sterowanie urządzeniami w domu z poziomu telefonu kojarzyło się bardziej z filmem science fiction, niż z rzeczywistością. Teraz to już przeszłość.


Smart Advert, czyli inteligentne zakupy


Inteligentne rozwiązania coraz częściej wykorzystywane są także przez firmy, z których usług korzystamy. Dzięki analizie podejmowanych wyborów przez klientów skuteczniej dopasowują swoją ofertę do ich potrzeb. Obiekty handlowe uważnie sprawdzają, jakimi ścieżkami podążają odwiedzający i gdzie najczęściej się zatrzymują. Na tej podstawie mogą rozmieszczać sklepy czy reklamy w sposób najbardziej skorelowany z konsumenckimi zachowaniami. Niektóre centra handlowe tworząc dedykowane aplikacje, przesyłają na telefony informacje dotyczące promocji w sklepach, obok których właśnie przechodzimy. Takie rozwiązania są też wykorzystywane np. przez restauracje.
– Systemy internetowe przetwarzając dane dotyczące historii zamówień, pozwalają restauratorom zachować ciągłość kontaktów z klientami – zauważa Marcin Muras, dyrektor do spraw rozwoju technologii w firmie UpMenu. – Jeśli np. przez miesiąc nic nie zamówią, automatycznie otrzymają specjalną, spersonalizowaną ofertę zachęcającą do ponownego skorzystania z usług restauracji. Z drugiej strony klienci, którzy złożą w systemie online 10 zamówień mogą otrzymać wiadomość z podziękowaniem i kodem rabatowym.

oprac. : expander expander

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: