eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTelekomunikacja › 7 kroków do sukcesu telekomu

7 kroków do sukcesu telekomu

2015-04-10 09:57

7 kroków do sukcesu telekomu

Smartfon © astrosystem - Fotolia.com

Dla połowy Polaków podstawowym kryterium przy wyborze operatora sieci komórkowej jest cena. Tak wysoki odsetek osób kierujących się względami ekonomicznymi jest charakterystyczny dla naszego kraju. Dla pozostałych respondentów badania Bain & Company, Brytyjczyków, Hiszpanów, Niemców, Holendrów, Belgów i Francuzów, najważniejsze są inne kryteria. Jednocześnie jednak co piąty z nas gotowy zapłacić jest więcej za większy komfort korzystania z sieci oraz bezpieczny dostęp do treści cyfrowych.

Przeczytaj także: Zabezpieczenia kart SIM niepewne. Problem może dotyczyć 750 milionów osób

Jak pokazały wyniki badania, wybór operatora zdeterminowany jest najczęściej poszukiwaniem jak najniższych cen za połączenia głosowe i transfer danych. Z drugiej strony coraz bardziej liczą się takie kwestie, jak prędkość transferu danych oraz bezpieczeństwo korzystania z treści cyfrowych. Operatorzy, którym zależy na zyskaniu przewagi nad konkurencją, powinni skupić się na zagwarantowaniu abonentom pełnego wachlarza ekskluzywnych funkcji, takich jak:
  • zdalne zapewnienie bezpieczeństwa domu,
  • korzystanie z inteligentnych rozwiązań w samochodzie,
  • dostęp do bankowości internetowej,
  • cyfrowy dostęp do usług medycznych,
  • rozrywkę czy
  • zakupy przez internet

Wyniki badania pokazują, że przy wyborze operatora, większość klientów nadal poszukuje najniższych cen za połączenia głosowe i transfer danych. Jednak rosnące znaczenie dla konsumentów mają także takie cechy produktu jak peratorzy, którzy są w stanie zaoferować pełen pakiet ekskluzywnych funkcji, takich jak zdalne zapewnienie bezpieczeństwa domu, korzystanie z inteligentnych rozwiązań w samochodzie, dostęp do bankowości internetowej, cyfrowy dostęp do usług medycznych, rozrywkę czy zakupy przez internet, mogą zyskać znaczną przewagę nad konkurentami, którzy w swojej ofercie mają tylko połączenia głosowe.

fot. astrosystem - Fotolia.com

Smartfon

Dla połowy Polaków podstawowym kryterium przy wyborze operatora sieci komórkowej jest cena.


Według Jacka Poświaty, Dyrektora Zarządzającego Bain & Company w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej Polscy operatorzy telekomunikacyjni do tej pory konkurowali ceną, jednak w dzisiejszym, cyfrowym świecie konsumenci są gotowi wydawać więcej na dostęp do ekskluzywnych usług. Stanowi to wyraźny sygnał zachęcający operatorów telekomunikacyjnych do wyjścia poza schemat tradycyjnych usług, gwarancję bezpieczeństwa oraz dostosowywanie usług do cyfrowego stylu życia konsumentów.

By stać się operatorem usług premium, nie wystarczy zapewnić klientom dostępu do usług cyfrowych. Bezpieczeństwo danych według ekspertów Bain staje się kluczowe dla klientów poszukujących usług najwyższej jakości. Bain rekomenduje, by tworząc usługi premium skupić się na zapewnieniu najwyższego komfortu korzystania z szerokiego pakietu dostępnych usług cyfrowych i bezpieczeństwa przechowywanych danych oraz na inwestycjach w inteligentne sieci, zwiększanie ich przepustowości oraz poprawę komfortu korzystania z treści cyfrowych.

Siedem kluczowych czynników sukcesu operatorów telekomunikacyjnych:


  1. Nowa koncepcja świadczonych usług: zapewnienie najwyższego standardu świadczonych usług jako elementu stałej oferty, a nie w formie promocji dostępnej w określonych ramach czasowych.
  2. Nowy model prowadzenia działalności: połączenie wspólnych sił działów sprzedaży, marketingu, technologii, finansów oraz relacji z klientami w celu stworzenia ekskluzywnego produktu odpowiadającego na potrzeby klientów.
  3. Podkreślenie najbardziej istotnych walorów produktu: zidentyfikowanie największych atutów oferowanych produktów oraz pozycjonowanie ich jako produktów premium.
  4. Nadanie priorytetu wydatkom inwestycyjnym na rozwój sieci
  5. Zmiana metod sprzedaży: przedefiniowanie procesu sprzedaży ze sprzedaży cudzych produktów (np. subsydiowanie telefonów wspomagające sprzedaż abonamentów) na rzecz produktów własnych umożliwiających korzystanie z cyfrowych rozwiązań w zakresie komunikacji, rozrywki, zakupów, zdrowia, itp.)
  6. Cyfryzacja: analiza dostępnych danych umożliwiających śledzenie preferencji klienta, wycofywanie nieatrakcyjnych usług i rozwój produktów stanowiących dużą wartość dla klienta.
  7. Wykonanie i mobilizacja: Zaangażowanie różnych działów firmy w celu zapewnienia maksimum komfortu klienta.

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: