eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Internet mobilny: Samsung zwycięża, Apple z dużym spadkiem

Internet mobilny: Samsung zwycięża, Apple z dużym spadkiem

2015-01-07 13:47

Internet mobilny: Samsung zwycięża, Apple z dużym spadkiem

Internet mobilny © mindscanner - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Z urządzeń firmy Samsung i Apple pochodzi prawie 60 proc. odsłon w polskiej sieci – o ile jednak Samsung odnotował niemal 7-procentowy wzrost w stosunku do analogicznego okresu 2013 roku, o tyle Apple musi pogodzić się ze znacznym, bo aż 16-procentowym spadkiem. Wśród polskich producentów najlepiej radzi sobie GoClever – z jego urządzeń generowane jest 0,15 proc. ruchu na stronach WWW.

Przeczytaj także: Internet mobilny: Apple wciąż na topie

Jak pokazuje listopadowy pomiar ruchu na stronach WWW, prowadzony przez firmę Gemius, różnica w udziale w ruchu internetowym między Samsungiem i Apple wynosi ponad 5 punktów procentowych. Łącznie z urządzeń tych dwóch czołowych producentów urządzeń mobilnych pochodzi prawie 60 proc. odsłon w polskiej sieci (29 proc. Samsung i 27 proc. Apple). W porównaniu do listopada 2013 roku, Samsung zanotował niemal 7-proc. wzrost (z 30 proc. do 32 proc.), a Apple 16-proc. spadek (spadek z 32 proc. do 27 proc.).

fot. mat. prasowe

Producenci a liczba odsłon

Samsung odskoczył w ciągu minionego roku firmie Apple - różnica między producentami wynosi już 5 procent


Rzeczywiście, patrząc na ostatnich kilka lat, udziały Samsunga rosną i jest to trend, który prawdopodobnie będzie się jeszcze przez jakiś czas utrzymywał. Obie marki uczą się od siebie i zbliżają pod względem designu i funkcjonalności, ale nadal są pomiędzy nimi istotne różnice. Wyniki Apple i Samsunga to wypadkowa tego, z jakich rozwiązań korzystają na co dzień użytkownicy. Jeżeli nie posiadają całego ekosystemu, czyli na przykład komputera marki Apple i urządzenia mobilnego tej firmy, to wartość dodana z posiadania systemu Apple jest mniejsza. Czasami taka, często mentalna, bariera zniechęca konsumentów do korzystania jednej z marek – komentuje Krzysztof Majkowski, doradca biznesowy z firmy Gemius.

Jego zdaniem to właśnie różnice w wizerunku, szczególnie cenowym, obu producentów, oraz dwie odmienne filozofie systemów operacyjnych, tj. zamknięty ekosystem Apple’a i otwarty ekosystem Androida, który wykorzystywany jest w produktach koreańskiego koncernu, przekładają się na popularność obu marek oraz w efekcie, pośrednio, na ich udziały w ruchu internetowym.

Ekspert zwraca także uwagę na oferty operatorów telekomunikacyjnych.
Rozwiązania Samsunga są tańsze. Klienci mają do wyboru zdecydowanie więcej modeli urządzeń tej marki, które są wprowadzane na rynek częściej niż raz w roku. Z jednej strony dzięki temu konsumenci dostają większy wybór, a firmie łatwiej jest zdobyć większe udziały w rynku, z drugiej skraca się cykl życia produktów i coraz trudniej jest zarządzać takim portfolio produktów – twierdzi Krzysztof Majkowski z Gemiusa.

Jak radzą sobie inni producenci?


Na trzecim miejscu pod względem udziału w ruchu internetowym znalazł się Sony (ponad 10 proc. odsłon w sieci – w porównaniu do listopada 2013 r. wzrost wyniósł 38 proc). Wzrost odnotował także HTC (z 5 proc. do ponad 7 proc.) oraz Lenovo (z 0,9 proc. do blisko 2 proc). Natomiast producenci, których tablety i smartfony tracą na popularności to Nokia (9 proc. ruchu w sieci), Asus (1,4 proc.), Alcatel i Prestigio (poniżej 1 proc.) oraz ZTE (poniżej 0,5 proc.).

GoClever z udziałem 0,15 proc.


Dane pokazują, że internauci łączą się z siecią także za pomocą urządzeń mobilnych polskiego producenta, firmy GoClever. Pochodzi z nich 0,15 proc. ruchu na stronach WWW (rok temu było to 0,09 proc.).

Informacje o badaniu


Dane pochodzą z badania ruchu na stronach WWW (gemiusTraffic), które firma Gemius prowadzi w ponad 20 krajach Europy oraz na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej (dane łączone dla Bahrajnu, Egiptu, Jordanii, Libanu, Omanu, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Arabii Saudyjskiej, Maroko, Algierii, Tunezji, Iraku, Kuwejtu, Kataru, Syrii, Jemenu, Libii oraz Autonomii Palestyńskiej).

oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: