eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Eksport towarów: jakie bariery widzi sektor MSP?

Eksport towarów: jakie bariery widzi sektor MSP?

2014-09-14 00:50

Przeczytaj także: Jakie znaczenie ma dla Polski wymiana handlowa z Niemcami?


Wielu eksporterów ma ograniczoną wiedzę o TTIP (Transatlantic Trade and Investment Partnership –Transatlantyckie Partnerstwo w dziedzinie Handlu i Inwestycji) – porozumieniu handlowym negocjowanym przez UE i Stany Zjednoczone, które może znieść bariery taryfowe i ograniczyć formalności celne – oraz o tym, jak może ono pomóc im w wejściu na rynek amerykański. Wiedza o tym porozumieniu jest niska na wszystkich badanych rynkach – średnio 21%. Największą świadomością wykazują się eksporterzy niemieccy (47 %), ale respondenci twierdzili, że nie są pewni, jaki wpływ na ich działalność może wywrzeć TTIP.

fot. mat. prasowe

Bariery na drodze do eksportu do UE dla poszczególnych branż

MŚP z branż motoryzacyjnej, przemysłowej i handlu detalicznego są najbardziej skłonne do uznawaniakonkurencji ze strony lokalnych firm na rynkach docelowych jako bariery w odniesieniu do eksportu w granicach UE.


„Istnieje rzeczywista potrzeba, aby pomóc małym i średnim przedsiębiorstwom po obu stronach Atlantyku w zrozumieniu zalet TTIP” – podsumowała Miller. „Małe firmy są przekonane, że największymi beneficjentami TTIP będą większe przedsiębiorstwa, i nie są w pełni świadome korzyści płynących z tego porozumienia. Firmy logistyczne, takie jak UPS, powinny pomóc małym i średnim firmom w zrozumieniu potencjału TTIP. Ponadto, jako doświadczony usługodawca z międzynarodową siecią dostawczą oraz dużym doświadczeniem w dziedzinie obsługi celnej, UPS może zagwarantować, że firmy te będą miały dostęp do kluczowych usług oraz wsparcia, którego potrzebują, aby wyjść poza własne podwórko i w pełni wykorzystać potencjał eksportu”.

Informacje o badaniu
Badanie objęło zasięgiem 8.144 właścicieli lub dyrektorów małych i średnich firm, w tym dyrektorów zarządzających, handlowych, biznesowych i sprzedażowych. Badanie odbywało się w terminie od 1 do 10 listopada 2013 r. oraz od 7 do 9 maja 2014 r. Wywiady przeprowadzono w Belgii (613), Francji (1.265), Niemczech (2.281), Włoszech (613), Holandii (604), Polsce (400) i Wielkiej Brytanii (2368). Próbka na potrzeby badania została przygotowana przez Dun and Bradstreet. W badaniu wzięły udział firmy z branży motoryzacyjnej (666), zdrowotnej (1.690), technologicznej (1.009), przemysłowej (1.949) i detalicznej (2.830). Badania jakościowe miały formę ośmiu warsztatów, czterech w Niemczech i czterech w Wielkiej Brytanii. Ich celem było bliższe zbadanie barier eksportowych, doświadczeń związanych z eksportem oraz pomocy, jakiej małe i średnie przedsiębiorstwa oczekują w tym zakresie. Dane sondażowe zgrupowano zgodnie z przyjętymi w UE definicjami mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, które łączą liczbę personelu z obrotami lub całkowitym bilansem rocznym. Mikroprzedsiębiorstwa zdefiniowano jako firmy, które zatrudniają mniej niż 10 osób przy rocznych obrotach i (lub) całkowitym bilansie rocznym nieprzekraczającym 2 mln euro. Małe przedsiębiorstwa zdefiniowano jako firmy, które zatrudniają mniej niż 50 osób przy rocznych obrotach i (lub) całkowitym bilansie rocznym nieprzekraczającym 10 mln euro. Średnie przedsiębiorstwa zdefiniowano jako firmy, które zatrudniają mniej niż 250 osób przy rocznych obrotach nieprzekraczających 50 mln euro lub całkowitym bilansie rocznym nieprzekraczającym 43 mln euro.


poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: