eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Estetyka strony www e-sklepu istotna

Estetyka strony www e-sklepu istotna

2014-09-08 13:32

Estetyka strony www e-sklepu istotna

Wygląd witryny internetowej e-sklepu ma duże znaczenie © apops - Fotolia.com

Jakie znaczenie ma wygląd witryny internetowej? Podobny jak wystrój stacjonarnego sklepu. Jeśli sztuką jest odpowiednie rozłożenie towaru na półkach, to tym bardziej trzeba zadbać o skuteczne zaprezentowanie produktów w wirtualnej przestrzeni.

Przeczytaj także: Wiarygodny e-sklep: o czym pamiętać?

Dowodem na to może być fakt, że wybierając spośród wielu często bardzo podobnych, a nawet identycznych ofert, kierujemy się wyglądem sklepu. W drugiej kolejności weryfikujemy, czy sposób poruszania się po witrynie jest wygodny. Jeśli nie radzimy sobie z odnalezieniem informacji, szybko rezygnujemy. Wygląd i układ strony sklepu są decydujące dla klienta, w końcu to jego pierwszy kontakt z naszą firmą. Zróbmy wszystko, żeby zachęcić go do następnej wizyty.

1. Sukces logo


Na estetykę stawia wiele czołowych firm. Być może w tym momencie części z Was przypomniał się znak identyfikujący Apple – niemal każdy zna to nadgryzione jabłko. Projekt graficzny jest odbierany przede wszystkim wzrokowo. Często jednak projektanci, np. za pomocą odpowiednich zdjęć chcą pobudzić jak najwięcej naszych zmysłów. Przykładowo, posługując się symbolem nadgryzionego jabłka, koncern Apple chciał zapewne wywołać inne skojarzenia niż te biznesowe. Widząc taki znak, odnosimy go do własnego zmysłowego doświadczenia, które wiąże się z jedzeniem, a ono angażuje wszystkie zmysły. Ponadto, symbol jabłka w kontekście sprzętu elektronicznego pozwala użytkownikowi przekroczyć barierę niedostępności. W czasach, kiedy komputery nie były jeszcze tak popularne, przełamany został "techniczny" wizerunek firmy z branży IT. Oswojenie z przedmiotem służącym przede wszystkim do pracy, odbyło się dzięki prostemu zabiegowi. Można powiedzieć, że firma, stawiając na estetykę swoich produktów, znalazła niszę.

Nie da się ukryć, że na temat faktycznej motywacji wykorzystania symbolu jabłka jest znacznie więcej domysłów. Posługując się tym przykładem, chciałam jedynie zwrócić uwagę na to jak wiele pozytywnych skojarzeń może wzbudzić prosty symbol.

fot. apops - Fotolia.com

Wygląd witryny internetowej e-sklepu ma duże znaczenie

Podobnie jak zwracamy uwagę na wystrój w sklepie stacjonarnym, w e-sklepie patrzymy na wygląd i układ strony www.


Logo to dopiero początek, ale właśnie w nim Twój odbiorca powinien dostrzec wartość całego e-sklepu. Zadaniem projektu graficznego jest odpowiednie wyeksponowanie marki i stworzenie dobrego klimatu do zakupów. Im bardziej odwołasz się do przyjemnych doświadczeń zmysłowych odbiorcy, tym większa szansa, że zmobilizujesz go do dokonania zakupu. Trzeba przy tym zachować odpowiednie proporcje, żeby nie przekroczyć granicy dobrego smaku.

2. Grafika a branża


W związku z tym, że estetyka odgrywa coraz większą rolę jeśli chodzi o pozyskiwanie uznania klientów, ważne jest, by projekt graficzny był zrealizowany profesjonalnie. Projektanci muszą dostosować go nie tylko do branży czy panujących trendów. Często jest tak, że pod dużą presją wizji zleceniodawcy, powstaje mało przekonująca witryna. Dzieje się tak zwłaszcza wtedy, gdy przedsiębiorca jest przekonany o tym, że ma najlepszą wizję i podchodzi do niej bezkrytycznie. Dlaczego tak się dzieje?

Po pierwsze dlatego, że nasze gusta są czasem bardzo zróżnicowane. Po drugie – zleceniodawcy wydają się nie ufać kompetencjom doświadczonych i wykwalifikowanych osób. Design strony sklepu to nie sztuka dla sztuki. Grafika obowiązują reguły, według których musi działać. Estetyka (odpowiednie proporcje, dobór kolorów, itd.) to nie wszystko. Sklep powinien być również łatwy w obsłudze. Czy taki jest, możemy wnioskować po jego przejrzystości – układ witryny powinien być wyraźny i łatwy do ogarnięcia wzrokiem. Kolejna rzecz to indywidualny layout strony dostosowany do branży. Stylistyka podlega pewnym regułom i musi być dopasowana do rodzaju asortymentu. Wymaga to wyczucia i doświadczenia. Nawet, jeśli decydujemy się na niekonwencjonalny projekt, róbmy to "z głową" i po konsultacji z webdesignerem.

 

1 2

następna

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: