Estetyka strony www e-sklepu istotna
2014-09-08 13:32
Wygląd witryny internetowej e-sklepu ma duże znaczenie © apops - Fotolia.com
Przeczytaj także: Wiarygodny e-sklep: o czym pamiętać?
Dowodem na to może być fakt, że wybierając spośród wielu często bardzo podobnych, a nawet identycznych ofert, kierujemy się wyglądem sklepu. W drugiej kolejności weryfikujemy, czy sposób poruszania się po witrynie jest wygodny. Jeśli nie radzimy sobie z odnalezieniem informacji, szybko rezygnujemy. Wygląd i układ strony sklepu są decydujące dla klienta, w końcu to jego pierwszy kontakt z naszą firmą. Zróbmy wszystko, żeby zachęcić go do następnej wizyty.1. Sukces logo
Na estetykę stawia wiele czołowych firm. Być może w tym momencie części z Was przypomniał się znak identyfikujący Apple – niemal każdy zna to nadgryzione jabłko. Projekt graficzny jest odbierany przede wszystkim wzrokowo. Często jednak projektanci, np. za pomocą odpowiednich zdjęć chcą pobudzić jak najwięcej naszych zmysłów. Przykładowo, posługując się symbolem nadgryzionego jabłka, koncern Apple chciał zapewne wywołać inne skojarzenia niż te biznesowe. Widząc taki znak, odnosimy go do własnego zmysłowego doświadczenia, które wiąże się z jedzeniem, a ono angażuje wszystkie zmysły. Ponadto, symbol jabłka w kontekście sprzętu elektronicznego pozwala użytkownikowi przekroczyć barierę niedostępności. W czasach, kiedy komputery nie były jeszcze tak popularne, przełamany został "techniczny" wizerunek firmy z branży IT. Oswojenie z przedmiotem służącym przede wszystkim do pracy, odbyło się dzięki prostemu zabiegowi. Można powiedzieć, że firma, stawiając na estetykę swoich produktów, znalazła niszę.
Nie da się ukryć, że na temat faktycznej motywacji wykorzystania symbolu jabłka jest znacznie więcej domysłów. Posługując się tym przykładem, chciałam jedynie zwrócić uwagę na to jak wiele pozytywnych skojarzeń może wzbudzić prosty symbol.
fot. apops - Fotolia.com
Wygląd witryny internetowej e-sklepu ma duże znaczenie
2. Grafika a branża
W związku z tym, że estetyka odgrywa coraz większą rolę jeśli chodzi o pozyskiwanie uznania klientów, ważne jest, by projekt graficzny był zrealizowany profesjonalnie. Projektanci muszą dostosować go nie tylko do branży czy panujących trendów. Często jest tak, że pod dużą presją wizji zleceniodawcy, powstaje mało przekonująca witryna. Dzieje się tak zwłaszcza wtedy, gdy przedsiębiorca jest przekonany o tym, że ma najlepszą wizję i podchodzi do niej bezkrytycznie. Dlaczego tak się dzieje?
Po pierwsze dlatego, że nasze gusta są czasem bardzo zróżnicowane. Po drugie – zleceniodawcy wydają się nie ufać kompetencjom doświadczonych i wykwalifikowanych osób. Design strony sklepu to nie sztuka dla sztuki. Grafika obowiązują reguły, według których musi działać. Estetyka (odpowiednie proporcje, dobór kolorów, itd.) to nie wszystko. Sklep powinien być również łatwy w obsłudze. Czy taki jest, możemy wnioskować po jego przejrzystości – układ witryny powinien być wyraźny i łatwy do ogarnięcia wzrokiem. Kolejna rzecz to indywidualny layout strony dostosowany do branży. Stylistyka podlega pewnym regułom i musi być dopasowana do rodzaju asortymentu. Wymaga to wyczucia i doświadczenia. Nawet, jeśli decydujemy się na niekonwencjonalny projekt, róbmy to "z głową" i po konsultacji z webdesignerem.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Prawo a cross-border w e-commerce. Czy stosowanie przepisów z kraju pochodzenia wystarczy?
-
Regulamin sklepu internetowego - zapomnij o szablonach
-
Jak promować sklep internetowy przez direct mailing?
-
4 porady jak skutecznie prowadzić sklep internetowy
-
Sky-Shop.pl: Jak szybko uruchomić sklep internetowy?
-
Jak zabezpieczyć WordPressa?
-
Hosting, serwery - 90% ludzi popełnia te błędy
-
Bezpłatny poradnik: 4 filary stabilnego e-biznesu, bez marketingowej ściemy. 250+ stron!
-
Zakładasz sklep internetowy? O te podstawy musisz zadbać!
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)