eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Automatyzacja i integracja w contact center

Automatyzacja i integracja w contact center

2014-08-11 00:20

Automatyzacja i integracja w contact center

Automatyzacja i integracja w contact center © MH - Fotolia.com

Automatyzacja oraz integracja kanałów komunikacji - to najbliższa przyszłość branży contact center - uważa Interactive Intelligence Group Inc. (Nasdaq: ININ), globalny dostawcy oprogramowania i usług zwiększających jakość obsługi klienta. Podobne wnioski nasuwają się po lekturze analizy strategicznej „Enterprise Priorities in Europe” przygotowanej przez Frost & Sullivan, według której do 2016 r. niemal 60 proc. firm zautomatyzuje interakcje z klientami, a połowa w pełni zintegruje kanały komunikacji.

Przeczytaj także: Opinie klientów ważne dla firm

Według badań Frost & Sullivan obecnie zaledwie 41 proc. interakcji z klientami jest w pełni zautomatyzowanych, ale w ciągu następnych dwóch lat trend ten będzie się rozwijał, do 60 proc. w 2016 r. Samoobsługa internetowa, IVR i aplikacje mobilne są automatycznymi kanałami, zatem przewidywany wzrost będzie dotyczył głównie automatyzacji poczty e-mail, czatów i mediów społecznościowych, w których obecnie występują zarówno interakcje zautomatyzowane, jak i manualne.

„Automatyzacja jest prostym efektem rosnącego nacisku na szybkość reakcji firmy na zapytanie klienta. Oczywiście, wymaga ona działania z głową. Jednak umiejętne wykorzystanie zaawansowanej technologii gwarantuje, że jakość usług i satysfakcja klientów nie zmniejszą się, mimo odpowiedzi udzielonej przez automat” - powiedział Marcin Grygielski, dyrektor regionalny na Europę Wschodnią w firmie Interactive Intelligence.

Wzrost automatyzacji przewidywany jest w centrach obsługi klienta praktycznie każdej wielkości i na wszystkich rynkach pionowych, z nieco większymi zwyżkami w branżach handlu detalicznego (19 proc.) i usług finansowych (12 proc.). Kraje nordyckie mają najniższy bieżący i przyszły udział w pełni zautomatyzowanych interakcji, odpowiednio 26 i 44 proc., podczas gdy największy wzrost automatyzacji spodziewany jest w Rosji, z 43 do 67 proc.

fot. MH - Fotolia.com

Automatyzacja i integracja w contact center

Automatyzacja oraz integracja kanałów komunikacji - to najbliższa przyszłość branży contact center - uważa Interactive Intelligence Group Inc.


Integracja wszystkich kanałów kontaktu z klientami

Badania Frost & Sullivan wskazują, że obecnie tylko 25 proc. firm prowadzi procesy obsługi klienta z wykorzystaniem integracji wszystkich kanałów kontaktu, przy czym głównie są to przedsiębiorstwa posiadające rozbudowane centra obsługi. Równocześnie 50 proc. respondentów zadeklarowało plany przeprowadzenia całkowitej integracji kanałów komunikacji do 2016 r. (wzrost o 100 proc.).

Największy udział w pełni zintegrowanych kanałów kontaktu występuje w firmach z sektora opieki zdrowotnej (36 proc.), podczas gdy handel detaliczny zajmuje ostatnie miejsce (22 proc.). Ma się to jednak zmienić w ciągu następnych dwóch lat, gdy w branży handlowej liczba firm posiadających zintegrowane kanały komunikacji wzrośnie dwukrotnie, osiągając 56 proc., podczas gdy w opiece zdrowotnej udział ten zwiększy się jedynie do 45 proc.

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: