eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › UMA: komórka i stacjonarny w jednym

UMA: komórka i stacjonarny w jednym

2005-08-31 00:52

Badania przeprowadzone na zlecenie Motoroli pokazują, że w krajach Europejskich istnieje duży popyt na usługi telefonii konwergentnej, opartej na technologii UMA, która pozwala na rozmowy przez telefon komórkowy jakby był to telefon stacjonarny. Wielu użytkowników jest skłonnych zmienić swojego operatora lub obecny system rozliczeń aby uzyskać dostęp do tej nowej usługi.

Przeczytaj także: Alcatel wprowadza rozwiązania dla UMA

Wyniki badań przeprowadzonych dla Motoroli pokazują, że zapotrzebowanie na usługi oparte na technologii UMA (Unlicensed Mobile Access) stale rośnie. Najbardziej entuzjastycznie nastawieni są Włosi, Hiszpanie i Szwedzi. Ponad połowa ankietowanych deklaruje chęć zmiany operatora, by mieć dostęp do UMA. Tyle samo zamieniłoby system pre-paidowy na abonamentowy.

Największy wpływ na popularność nowej usługi będzie mieć jej cena. Ponad 50% ankietowanych stwierdziło, że jeżeli koszty rozmów przez telefon komórkowy prowadzonych w domu będą takie same jak w przypadku telefonii stacjonarnej, to w ciągu 12 miesięcy zdecydują się na taką usługę. Wśród osób zdecydowanych, jedna trzecia zamierza dzwonić z domu korzystając głównie z telefonu komórkowego.

Dla znacznej części respondentów konieczność instalacji w domu odpowiednich urządzeń szerokopasmowych albo zmiany operatora nie będzie poważną przeszkodą. 17% badanej grupy nie zmieni operatora komórkowego, 22% operatora stacjonarnego, a 25% woli uniknąć zmiany dostawcy szerokopasmowego Internetu.

W maju br. Motorola poinformowała o próbnych wdrożeniach technologii UMA, przeprowadzonych we współpracy z siedmioma europejskimi operatorami, m.in. duńską TeliaSonera. Testy mają pokazać łatwość instalacji i uruchomienia usługi u operatorów, dla których UMA jest szansą na zwiększenie przychodów i wzmocnienie lojalności klientów.

- W przyszłości wystarczy nam jeden telefon, z jedną książką kontaktów i pocztą głosową, za który dostaniemy jeden rachunek. Seamless Mobility, czyli komunikacja bez szwów, jest już w zasięgu ręki, przekonuje Arek Zawada, dyrektor sprzedaży infrastruktury w Motorola Polska.

W czerwcu 2005 roku Motorola wprowadziła na rynek Wielkiej Brytanii Motorolę V560, a w pierwszym kwartale 2006 roku zaproponuje biznesową A910, oba obsługujące omawianą technologię.

oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: UMA, telefonia konwergentna

Przeczytaj także

Okulary? Niechętnie...

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: