eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Jak sprawdzić firmę w Internecie?

Jak sprawdzić firmę w Internecie?

2014-01-22 13:34

Przeczytaj także: Najczęstsze błędy w e-commerce


4. Przyjrzyj się certyfikatom, którymi chwali się firma. To, że je ma, nie musi jeszcze świadczyć o wysokiej jakości jej towarów lub usług. Ważne jest, co stoi za tymi dokumentami – czy wydały je znane, wiarygodne instytucje, czy są to tylko świadectwa wykupienia udziału w programach i konkursach? Co tak naprawdę certyfikują? Wiele firm w Polsce często zapomina o tym i nie chwali się na stronie szkoleniami i certyfikatami (np. rzemieślniczym czy mistrzowskim), które potwierdzają ich fachowość. Z drugiej strony – brak certyfikatów wcale nie musi dyskwalifikować. – W trakcie rozmów z firmami przystępującymi do naszego programu niejednokrotnie spotkałem się ze świetnie funkcjonującymi przedsiębiorstwami, które po prostu nie zabiegają o żadne certyfikaty. Ich brak wcale nie musi świadczyć o firmie negatywnie – mówi Dawid Urbańczyk. – Co więcej, nasze badania wykazały, że Polacy nie przywiązują specjalnej wagi do certyfikatów potwierdzających wiarygodność finansową. Fakt, że firma nie figuruje w jakimś prywatnym rejestrze długów, tak naprawdę niewiele wnosi – uważa Dawid Urbańczyk. Jego zdaniem o wiele ważniejsze są świadectwa izb rzemieślniczych i handlowych czy organizacji pozarządowych.

5. Płać tylko kartą. W przypadku sklepu internetowego bardzo ważny jest fakt, czy posiada on opcję płatności za pomocą kart Visa i MasterCard, a nie tylko przelewu internetowego. Karty Visa i MasterCard oferują usługę „charge back”, która gwarantuje zwrot pieniędzy, jeśli nie zostaną spełnione warunki transakcji.

6. Nie tylko Internet! Pamiętaj, że każda informacja zamieszczona w Internecie jest informacją w jakiś sposób wykreowaną. Tak naprawdę liczy się przecież to, jak firma funkcjonuje w realnym, a nie tylko wirtualnym świecie! Sprawdź, jak długo firma funkcjonuje na rynku – jeśli działa od wielu lat, to fakt ten jest istotną informacją. Świadczy o tym, że radzi sobie ona na rynku, a więc jest wiarygodna.

7. Pierwszy kontakt. Powiedzenie, że „nie możesz drugi raz zrobić pierwszego wrażenia”, sprawdza się także w biznesie. Pierwszy realny kontakt z firmą jest bardzo ważny. Jeśli czekasz tydzień na odpowiedź na swój mail, jeśli przy pierwszej rozmowie telefonicznej czujesz się jak intruz, który zakłóca komuś spokój, albo po prostu nikt nie odbiera telefonu od ciebie, mimo że dzwonisz na numer podany na stronie – daruj sobie! W Polsce działa dziś ponad 2 mln firm, na pewno znajdziesz inną! Nie chcesz przecież w przyszłości znaleźć się w sytuacji, kiedy np. związany umową z tą firmą będziesz czekać na towar, który nie pojawił się w terminie, i dalej nikt nie będzie odbierał telefonu. Być może w pozostałych obszarach funkcjonuje ona bez zarzutu, ale zazwyczaj nie masz ochoty zadawać sobie dodatkowego trudu, żeby to sprawdzić. – Osobny rozdział to oczywiście obsługa klienta. Jeśli sprzedawca w sklepie lub przedstawiciel firmy nie jest uprzejmy, to nie pomoże fakt, że jej właściciel jest świetnym człowiekiem. To firma ma dbać o klienta, a nie odwrotnie – mówi ekspert Trusted Trader. Jak powiedział Sam Walton: „Jest tylko jeden szef -– klient. On może zwolnić każdego w firmie, od prezesa w dół – po prostu wydając swoje pieniądze gdzie indziej”.

8. Pierwsza reklamacja. Prawdziwym testem firmy może być pierwsza reklamacja, z którą się do niej udamy. Jeśli zamiast pretensji i suchego formularza do wypełnienia przywita nas miły uśmiech sprzedawcy i otwartość ze strony firmy – z pewnością będziemy pewniej czuć się podczas kolejnych zakupów.

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (4)

  • Sprawdzanie informacji o firmie w internecie

    Ollino / 2014-01-23 19:15:43

    Jest taka baza, która pomaga sprawdzić firmę w Internecie. To baza firm Trusted Trader (https://trustedtrader.pl/). Ona co prawda dopiero zaczyna się rozwijać, ale projekt jest naprawdę interesujący. Moim zdaniem, rekomendacje to najlepsza, najbardziej naturalna forma reklamy. Nie, to co billboard albo ulotka. Przecież każdy szuka informacji na temat firmy, czy też konkretnej marki albo usługi za pomocą tzw. "poczty pantoflowej". Podpytujemy znajomych, szukamy opinii w sieci... to normalne. W taki sposób można uzyskać wiele cennych informacji. odpowiedz ] [ cytuj ]

  • gc66 / 2014-01-28 22:01:01

    Nie zgadzam się z tym. Ostatnio zostałam oszukana przez firmę na dużą kwotę pieniędzy, która ma bardzo profesjonalną stronę internetową, chwali się znakiem rzetelnej firmy a nawet pomocą różnym fundacjom, a okazała się zwykłym oszustem. odpowiedz ] [ cytuj ]

  • Re: Jak sprawdzić firmę w Internecie?

    Karoline23 / 2014-12-16 08:54:05

    Komentarz edytowany 1 raz (ostatnio 2014-12-16 08:55:55)

    . odpowiedz ] [ cytuj ]

  • Karoline23 / 2014-12-16 08:54:54

    Ja korzystam z takich wyszukiwarek jak crefo.pl lub verif. Bardzo przydatne strony. odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: