Słuchalność radia wśród mieszkańców miast
2012-06-09 00:15
Czas słuchania radia przez mieszkańców miasta © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Radiowe programy informacyjne - słuchalność
Mieszkańcy wielkich miast to bardzo atrakcyjna grupa konsumentów: aktywna zawodowo i towarzysko, generująca największą konsumpcję, chętnie próbująca nowych marek, zorientowana w najnowszych trendach, korzystając a ofert kulturalnych (koncerty, kluby, kino), otwarta na nowinki technologiczne (komputer, Internet, komórki itp.), korzystająca z interaktywnych form komunikacji.Na zachowanie przedstawicieli tej grupy duży wpływ ma marka wybranego przez nich produktu lub usługi, jednocześnie charakteryzuje ich małe przywiązanie do używanych brandów, duży stopień „zdrady” – szczególnie pod wpływem impulsowych działań (promocja, wydarzenie).
fot. mat. prasowe
Czas słuchania radia przez mieszkańców miasta
Dużo czasu spędzają poza domem, prowadząc intensywne życie zawodowe i towarzyskie. Z powodu dynamicznego trybu życia radio jest tym medium, które najlepiej do nich dociera, w różnych sytuacjach, w różnych miejscach, o różnych porach dnia. Potwierdzają to wyniki badania Radio Track, według których 75,3 proc. mieszkańców miast pow. 200 tys. osób słucha radia przynajmniej raz dziennie. Co najmniej raz w tygodniu odbiornik włącza 92 proc. tej grupy.
Połowa przedstawicieli targetu wielkomiejskiego słucha radia w domu (50,3 proc.), jedna trzecia w samochodzie (32,9 proc.), a co szósty – w pracy (15,5 proc.). Blisko połowa (49,6 proc.) jest wierna swojemu radiu – słucha tylko jednej stacji dziennie. Słuchaczy wybierających dwie stacje jest 29,8 proc., a trzy – 12,8 proc.
fot. mat. prasowe
Słuchacze wielkomiejscy
Średni czas słuchania radia przez przedstawicieli tego targetu to równe 4,5 godz. W tej grupie jest jednak bardzo dużo heavy userów – oni z radiem spędzają ponad 6 godzin dziennie i stanowią 28,5 proc. wszystkich słuchaczy z dużych miast.
Typowy słuchacz wielkomiejski, to najczęściej osoba dorosła, z wykształceniem średnim lub wyższym, dyrektor, przedstawiciel wolnego zawodu lub pracownik umysłowy, o wysokich zarobkach.
Informacje o badaniu
Radio Track, Millward Brown SMG/KRC, II-IV 2012, target: mieszkańcy miast pow. 200 tys. osób.
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Słuchalność radia wśród kobiet 2011
-
Słuchalność radia w IV kw. 2011 wśród uczniów
-
Słuchalność radia w 2011 r.
-
Czas słuchania radia dłuższy w wakacje
-
Wydłuża się czas słuchania radia
-
Słuchalność radia w I połowie 2011 r.
-
Sezonowe wydatki reklamowe VII-VIII 2011
-
Stacje radiowe I-III: RMF FM liderem
-
Stacje radiowe XI 2007-I 2008
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)