eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Franczyza w Polsce: gastronomia 2012

Franczyza w Polsce: gastronomia 2012

2012-03-28 12:20

Przeczytaj także: Franczyza w Polsce 2012


Swoją decyzję władze spółki tłumaczą tym, że marka Sphinx już teraz postrzegana jest przez konsumentów jako bliska segmentowi fast casual dining. Ponadto spółce udało się znacząco ściąć wydatki na uruchomienie pełnowymiarowej restauracji, do tego stopnia, że stały się one porównywalne do wydatków na uruchomienie expressu. Udało się to osiągnąć m.in. dzięki uzyskaniu korzystniejszych cen na sprzęt i wyposażanie, wyeliminowaniu zbędnych wydatków oraz zmniejszeniu kosztów budowlanych i wykończeniowych. Obecnie restaurację Sphinx można uruchomić przy nakładach 500-650 tys. zł, podczas gdy dawniej była to kwota w przedziale 800 tys. zł – 1,2 mln zł.

A co ze zdrową żywnością? Czy rozwijający się w Polsce trend zdrowego i dietetycznego odżywiania na dobre zadomowił się w świadomości konsumentów? Otóż jak pokazuje raport zdrowa żywność nie jest w stanie wyprzeć polskiego zamiłowania do fast foodów. Największą siecią w tym segmencie rynku pozostaje niezmiennie Green Way. W ubiegłym roku firma, która do tej pory miała jedną markę gastronomiczną, wydzieliła ich aż trzy. Obecnie nadal funkcjonują lokale pod szyldem Green Way, aczkolwiek część została zmodernizowana według nowszej koncepcji – Green Way Food For Life. Firma zaczęła tworzyć także sieć barów sałatkowych Vegemania. Odświeżenie konceptów przez lidera rynku zdrowej żywności w Polsce było krokiem niezbędnym. W ostatnich latach Green Way, mimo że wciąż pozostawał numerem jeden, tracił na popularności. Lokale sieci były zamykane, a w ich miejsce coraz rzadziej powstawały nowe. W rezultacie sieć, które jeszcze parę lat temu liczyła blisko 40 lokali, dziś ma ich 25 działających pod trzema markami. Niszę próbuje również zapełnić koncept Salad Story i robi to bardzo skutecznie. Sieć rozwija się bardzo dynamicznie – w minionym roku powiększyła się aż o 8 lokali.

Poprzez franczyzę rozwijają się również koncepty związane z gastronomią przydrożną. To bardzo atrakcyjny i wyjątkowo prężnie rozwijający się w ostatnim czasie segment rynku. Powstaje też coraz więcej sieci dedykowanych wyłącznie segmentowi gastronomii przydrożnej. Mowa np. o Leśnym Runie czy ComfortRestaurant – sieciach, które mają już jednostki franczyzowe oraz Pit Stop Barach – nowym koncepcie Polskiego Jadła, który ma być także rozwijany poprzez franczyzę. Firma ma już dwie jednostki własne i podpisała już pierwszą umową franczyzową.

Branża gastronomiczna nie należy do najtańszych i najłatwiejszych biznesów. Mimo to zainteresowanie proponowanymi konceptami jest bardzo duże i nie zawsze najniższa cena jest najbardziej atrakcyjna. Im więcej trzeba zainwestować w dany koncept, tym większych zysków można się spodziewać. A jak wiadomo oprócz tego, że praca ma być przyjemnością to jeszcze powinna pozwolić na te przyjemności zarobić!

Przeczytaj także: Franczyza w Polsce 2016 Franczyza w Polsce 2016

poprzednia  

1 2 3

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • Układ partnerski to podstawa

    pira77 / 2016-11-29 11:28:44

    Uwielbiam branżę gastro! :) Siedzę w niej już ładnych kilka lat i ciągle mnie kręci. Wraz z mężem staramy się być na bieżąco, jeździmy na wszelkie większe targi gastronomiczne, sprawdzając nowe marki. Sami już od jakiegoś czasu korzystamy ze współpracy na zasadach zbliżonych do luźnej franczyzy oferowanych przez Chilli Mili oraz producenta marynaty i panierki do kurczaka Holly Powder. Bardzo fajny pakiet usług, jaki nam zaproponowali oraz jakość produktów, które mieliśmy nieraz sposobność skosztować podczas targów znacząco wpłynęła na nasza decyzję. Nasz mały lokalik zachował swoją nazwę oraz klimatyczne wnętrze, na którym nam zależało - marka natomiast zaproponowała nam parę fajnych udoskonaleń do prowadzonej przez nas strategii działania. Ponadto zaopatrują nas w swoje produkty i przeprowadzają szkolenia, z których skorzystało już kilku naszych pracowników. Odciążają nas także w kwestii przygotowywania materiałów marketingowych i broszur. Ponadto pozostajemy w stałym kontakcie z przedstawicielami marki, co pozwala nam na płynną wymianę informacji. To doskonały wariant dla osób, które wiedzą z czym się wiąże praca w gastronomii! :) odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: