eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Sieci detaliczne w Polsce: Tesco liderem

Sieci detaliczne w Polsce: Tesco liderem

2010-05-17 10:19

SBK Marketing opublikowało ranking firm handlowych prowadzących sieci detaliczne w Polsce. Dość niespodziewanie wygrało Tesco przed Biedronką i Carrefourem. W rankingu SBK Marketing dokonano oceny sieci detalicznych według 15 kryteriów marketingowych, z których każde zostało podzielone na pięć podkryteriów. Wszystkim nadano rangę ważności. Każda sieć handlowa oceniana była w skali od 1 do 10 w 75 dziedzinach.

Przeczytaj także: Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych II 2018

W rankingu dokonano oceny 30 największych firm handlowych prowadzących 46 sieci detalicznych. Ranking oparto na wynikach badania Detal Spożywczy w Polsce 2010. Zwycięzcą rankingu zostało Tesco, z wynikiem 82,52 punktu. Tesco wyprzedziło o 0,19 punktu Jeronimo Martins (Biedronka). Tesco okazało się lepsze od Biedronki w takich kategoriach, jak: oferta towarowa, lokalizacja punktów handlowych, jakość obsługi klientów czy nowoczesność i atrakcyjność. Biedronka natomiast góruje w dziedzinie konkurencyjności cenowej, wielkości sieci, dynamiki rozwoju i systemu zaopatrzenia. Na trzecim miejscu znalazł się Carrefour ( 81,39), za nim Auchan ( 76,86) i Kaufland ( 75, 44).

Piotr i Paweł najlepszy wśród rodzimych sieci

Do firm, które przekroczyły 70 punktów weszło siedem innych sieci, a różnice punktowe między nimi są znikome. Zwraca tu uwagę wysoka szósta pozycja Żabki, która jest zdecydowanym liderem polskiego rynku w formacie sklepów convenience wykazującym niezwykle wysoką dynamikę rozwoju. Sieć ta posiada atrakcyjne lokalizacje sklepów, odpowiedni poziom obsługi klientów, jednakże jej słabymi stronami są jednak relatywnie wysokie ceny, wąski asortyment towarowy i brak produktów marek własnych.

Najwyżej notowaną firmą o wyłącznie polskim kapitale jest Piotr i Paweł ( 72,28), który ma szansę dalszego awansu w tym rankingu. Szczególnymi atutami tej sieci są jakość i wygoda obsługi klientów, merchandising i wizualizacja, nowoczesność i atrakcyjność sklepów oraz szeroka i interesująca oferta towarowa.

Pozycję niżej ( 9 miejsce) zajmuje sieć twardych dyskontów Lidl ( 71,87). Oceny tej firmy są mocno zróżnicowane, gdyż wysokiemu poziomowi atrakcyjności cenowej towarzyszy oferta produktowa marek własnych o obco brzmiących nazwach, które nie zyskują uznania polskich konsumentów.

Wśród sklasyfikowanych firm na 25 miejscu znalazła się największa i najsłynniejsza sieć ze spółdzielczej rodziny Społem, czyli PSS Społem Białystok (59,69). Na końcu stawki 30 ocenionych firm jest Sieć FJ.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: