Outsourcing back-office 2008
2009-05-30 12:22
Decyzje o outsourcingu back-office podejmowane przez zarząd © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Outsourcing usług: kto korzysta?
W porównaniu do poprzedniego badania wykonanego w 2006 roku, jedną z kluczowych zmian zaobserwowanych na rynku jest przekazywanie uprawnień decyzyjnych dotyczących outsourcingu na wyższe szczeble zarządzania. Spośród badanych spółek, największy odsetek firm, w których decyzje o outsourcingu podejmuje zarząd znajduje się w sektorze handlu (67%) i produkcji (52%). Także w branży transportowej i finansowej średnio 50% tego typu decyzji podejmowanych jest na najwyższych szczeblach zarządzania.fot. mat. prasowe
Decyzje o outsourcingu back-office podejmowane przez zarząd
ArchiDoc zauważa, że decyzje o przekazaniu poszczególnych obszarów działalności przedsiębiorstwa zewnętrznym podwykonawcom powinny być rozważane w oparciu o ocenę strategiczną oraz analizę potrzeb firmy. Błędem jest podejmowanie ich jedynie na poziomie operacyjnym, ponieważ w takim wypadku trudniejsze może być zmaksymalizowanie korzyści wynikających z kontraktu outsourcingowego. Zaobserwowany trend wskazuje, że systematycznie wzrasta znaczenie wpływu automatyzacji procesów back-office na rozwój firmy. W wyniku tego outsourcing zarządzania dokumentacją coraz częściej uwzględniany jest w strategii rozwoju przedsiębiorstw.
„Praktyka pokazuje, że w ostatnich latach zewnętrzne zarządzanie administracyjnym zapleczem firm staje się coraz bardziej powszechne. Z outsourcingu procesów back-office korzystają przede wszystkim instytucje finansowe, firmy handlowe oraz przedsiębiorstwa z sektora transportu i energetyki. Wydzielenie na zewnątrz działań związanych z zarządzaniem dokumentacją jest elementem długofalowych strategii coraz większej liczby firm, ponieważ stanowi źródło wymiernych korzyści, takich jak wzrost efektywności, oszczędność czasu i pieniędzy” – mówi Piotr Cholewa, Prezes Zarządu ArchiDoc.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Outsourcing usług w długach. Zadłużenie firm to ponad 155 mln zł
-
Outsourcing w Polsce 2010 i prognozy 2011
-
Firmy paliwowe i energetyczne a outsourcing
-
Polskie firmy a outsourcing back-office
-
Przedsiębiorstwa handlowe a outsourcing
-
Outsourcing kadrowo-płacowy w Polsce 2009
-
Rynek outsourcingu szybko się rozwija
-
Rynek outsourcingu w Polsce rozkwita
-
Outsourcing na polskim rynku. 20 lat doświadczeń, dobre prognozy na przyszłość