eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › 42% Polaków wierzy w innowacyjność firm

42% Polaków wierzy w innowacyjność firm

2009-05-17 00:10

42% Polaków wierzy w innowacyjność firm

Czy jest prawdopodobne, że w ciągu kilku lat polska firma zasłynie na całym świecie w związku z prze © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Zaledwie 42% Polaków wierzy, że innowacyjny produkt z Polski odniesie globalny sukces - wynika z raportu firmy doradczej On Board PR opracowanego na podstawie badań PBS DGA. Stosunkowo największe nadzieje Polacy wiążą z medycyną i farmacją oraz informatyką.

Przeczytaj także: Innowacyjność polskich przedsiębiorstw 2005-2007

Polska nie należy do liderów innowacyjności. Plasuje się daleko w tyle za krajami, które mogą pochwalić się wdrożeniami najnowszych technologii, rozwiązaniami sprzyjającymi komercjalizacji ciekawych projektów. Według rankingu European Innovation Scoreboard 2008 ze stycznia 2009 r. wyprzedzają nas pod tym względem nie tylko Szwecja, Finlandia czy Niemcy, ale również Słowacja czy Węgry.

fot. mat. prasowe

Czy jest prawdopodobne, że w ciągu kilku lat polska firma zasłynie na całym świecie w związku z prze

Czy jest prawdopodobne, że w ciągu kilku lat polska firma zasłynie na całym świecie w związku z przełomowym produktem/rozwiązaniem?







Zdania Polaków o tym, czy polska firma ma szansę zasłynąć na świecie w związku z innowacyjnością są podzielone niemal równo. Optymistów jest prawie tyle samo (42%), co nastawionych sceptycznie (41%). „Tak wysoki poziom sceptycyzmu społeczeństwa to ważny sygnał dla instytucji promujących przedsiębiorczość i innowacyjność w Polsce” - komentuje Norbert Kilen z On Board PR – „Warto nagłaśniać konkretne sukcesy polskich firm i ośrodków naukowych. Informacje o nich nie docierają do wszystkich, a brak ich świadomości utrudnia tworzenie sprzyjającego klimatu do powstawania nowych przedsięwzięć o globalnych ambicjach.”

fot. mat. prasowe

Czy jest prawdopodobne, że w ciągu kilku lat polska firma zasłynie na całym świecie w związku z prze

Czy jest prawdopodobne, że w ciągu kilku lat polska firma zasłynie na całym świecie w związku z przełomowym produktem/rozwiązaniem?

Większy optymizm deklarują młodzi. W grupie wiekowej 18-39 lat na globalny sukces polskiej innowacji ma nadzieję ponad połowa osób. Z nadzieją patrzą w przyszłość także przedsiębiorcy i właściciele firm, wśród których aż 58% wierzy w sukces Polski w perspektywie kilku lat. Podobne nadzieje wyrażają też osoby z wyższym wykształceniem (71%). Z komunikacyjnego punktu widzenia to dobre wiadomości dla każdej firmy, która chciałaby chwalić się międzynarodowymi planami i innowacyjnością. Klimat wśród młodej części społeczeństwa jest sprzyjający. Łatwo będzie jej pozyskać życzliwych kibiców, a jej starania spotkają się ze społecznymi nadziejami.

„Zaskakująco wysoki poziom sceptycyzmu odnotowaliśmy za to wśród najmłodszych, w wieku 15-17 lat” – mówi Tomasz Dziedzic z PBS DGA – „Wśród nich prawie 60% wątpi w możliwość globalnego sukcesu polskiej innowacji”.

 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: