eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTelekomunikacja › Sony Ericsson wychodzi z dołka

Sony Ericsson wychodzi z dołka

2004-01-21 11:06

Sony Ericsson wychodzi z dołka

© fot. mat. prasowe

W czwartym kwartale 2003 r. firma Sony Ericsson zanotowała wzrost wolumenu sprzedaży, jej wartości oraz zysków.

Przeczytaj także: Smartfon Sony Xperia S

fot. mat. prasowe

Wszystko wskazuje na to, że założona w roku 2001 szwedzko-japońska spółka jest wreszcie bliska realizacji swojego planu: osiągnięcia statusu kluczowego gracza na rynku telefonów komórkowych. W ciągu ostatnich 3 miesięcy minionego roku, Sony Ericsson sprzedało 8 mln aparatów – o 13% więcej, niż w analogicznym okresie roku 2002. Wartość sprzedaży wyniosła 1,43 mld euro, o 16% więcej niż rok wcześniej. Zysk firmy netto wyniósł 43 mln euro, co oznacza kapitalną poprawę w stosunku do czwartego kwartału 2002, kiedy Sony Ericsson straciło 69 mln euro. Przeprowadzona w pierwszej połowie roku 2003 restrukturyzacja firmy przynosi więc wreszcie wyczekiwane efekty.

Główne przyczyny sukcesu to ogromne powodzenie telefonów z serii T610 oraz dobre przyjęcie nowych modeli na rynku japońskim. Firmie udało się też zróżnicować swoją ofertę, w której znajdują się obecnie zarówno modele klasy high-end, jak i tanie aparaty na rynek masowy, co do niedawna nie było mocną stroną tego producenta. W roku 2003 Sony Ericsson największy sukces odniosło w Europie: firma podwoiła sprzedaż i awansowała na czwarte miejsce na rynku (udział Sony Ericsson w rynku europejskim wzrósł z 4% do 6,6%). W skali globalnej spółka zajęła szóste miejsce z udziałem 5,3%.



Na zdjęciu: telefony T610, których rynkowy sukces walnie przyczynił się do poprawy sytuacji Sony Ericsson

oprac. : 4Press

Więcej na ten temat: sony ericsson

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: