eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Niepowodzenie wdrożenia a wydajność aplikacji

Niepowodzenie wdrożenia a wydajność aplikacji

2006-11-04 00:01

Według badań przeprowadzonych przez firmę Compuware, ponad połowa (52%) ankietowanych dyrektorów ds. informatyki w europejskich firmach uważa, że produkcyjne wdrożenie nowych aplikacji wiąże się z ryzykiem niepowodzenia rzędu 50% lub większym.

Przeczytaj także: Mercury: zarządzanie ryzykiem informatycznym

Brak zaufania do wydajności aplikacji może wynikać z faktu, że 56% ankietowanych firm nie stosuje żadnych formalnych metodologii zarządzania wydajnością, a co trzeci respondent (33%) przyznał, że jego firma źle lub bardzo źle radzi sobie z rozwiązywaniem problemów z wydajnością.

„Metody poprawiania wydajności aplikacji są znane od dawna, tym trudniej więc uwierzyć, że tak wiele firm i instytucji nadal w ogóle nie angażuje się w ten proces nawet, gdy problemy z wydajnością stają się ewidentne i poważne” — ocenił Michael Allen, dyrektor globalny ds. rozwiązań poprawiających wydajność w firmie Compuware.

Niewiele firm i instytucji stosuje strategiczne podejście do wydajności, nie dziwi zatem fakt, że aż 54% ankietowanych napotyka nieoczekiwane problemy z wydajnością w przypadku co najmniej jednego wdrożenia aplikacji na pięć przeprowadzonych (20%). Problemy te mają rozległe konsekwencje, spośród których najczęstsze dotyczą opóźnień we wdrażaniu aplikacji — zgłaszają je dwie trzecie ankietowanych (66%).

Inne typowe problemy napotykane podczas wdrażania aplikacji dotyczą m.in. niedotrzymywania poziomów wydajności określonych w umowach o poziom usług (60%), przekraczania budżetu wdrożenia aplikacji (49%), niespełniania wymagań użytkowników (39%) oraz negatywnego wpływu wdrożenia na istniejące systemy i usługi (29%).

Wspomniane kwestie mają dla firm konsekwencje zarówno doraźne, jak i długofalowe. Przykładowo -niedostateczna wydajność przyczynia się do spadku produktywności pracowników (60% respondentów), wywiera negatywny wpływ na zadowolenie klientów (78% respondentów) lub prowadzi do spadku przychodów firmy (22% respondentów).

 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: