Pokolenie Z martwi się o to, co seniorzy
2020-03-16 09:34
Pokolenie Z martwi się o pieniądze © Deklofenak - Fotolia.com
Przeczytaj także: Polaków coraz bardziej martwi inflacja i utrata pracy
Jak czytamy w komunikacie z badania, aż 55% przedstawicieli pokolenia Z przyznaje, że pieniądze często bywają przyczyną ich największych kłopotów. Oznacza to zatem, że problemy najmłodszych nie różnią się wiele od bolączek zgłaszanych przez przedstawicieli starszych generacji - o finanse martwi się również 56% respondentów po 50. roku życia.Nie jest zaskoczeniem, że pokolenie Z, stawiające na rynku pracy dopiero swoje pierwsze kroki, w większym stopniu niż starsi respondenci martwi się o zatrudnienie. Tego rodzaju obawy zgłasza co czwarty Polak poniżej 35. roku życia. Dla porównania, w grupie 30 latków odsetek tego rodzaju wskazań sięga zaledwie 10 proc.
fot. mat. prasowe
Czym najczęściej martwią się Polacy?
Jednocześnie okazuje się, że młodzi lepiej oceniają poczucie bezpieczeństwa, które dają im otrzymywane zarobki. Przeważająca część respondentów z pokolenia Z deklaruje, że pensja z powodzeniem wystarcza im na pokrycie bieżących wydatków, sfinansowanie wakacji, czy zakup sprzętu elektronicznego.
Młodzi Polacy zdecydowanie rzadziej od ogółu społeczeństwa martwią się też o zdrowie. Te jest powodem do niepokojów dla 24 proc. z nich, przy średniej dla wszystkich grup wiekowych sięgającej 41 proc.
Tylko co piąty młody Polak czuje się skrępowany, gdy przyjdzie mu rozmawiać o swoich kłopotach finansowych. Osoby około trzydziestki przejmują się tym tematem znacznie bardziej: aż 45 proc. czuje się niezręcznie, gdy ma mówić o trudnościach finansowych.
fot. mat. prasowe
Pokrywanie podstawowych potrzeb finansowych
Gdy młodzi znajdą się w finansowych tarapatach, znaczna większość, bo aż 85 proc. kieruje się po pomoc do rodziny. Najmłodsza grupa wiekowa jest też tą, która częściej od starszych zwraca się po pomoc finansową do instytucji państwowych.
O badaniu:
Badanie zostało przeprowadzone przez dom badawczy Biostat na zlecenie IPF Polska spółka z o.o., marka hapipożyczki, w celu sprawdzenia przyzwyczajeń Polaków dotyczących regulowania rachunków, opłat oraz planowania wydatków z budżetu rodzinnego. Badanie zrealizowano we wrześniu 2019 roku wśród 1000 Polaków powyżej 18 roku życia. Przeprowadzono je z wykorzystaniem metody badań ilościowych CATI.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Rok 2019 udany dla naszych finansów
-
Czy w 2016 r. będziemy zaciągać kredyty gotówkowe?
-
Rodzina 800+. Na co są przeznaczane pieniądze?
-
Dobrobyt czy zaciskanie pasa? Polki o sytuacji materialnej
-
Stabilność finansowa młodych Polaków pod znakiem zapytania
-
Jak nowocześnie prowadzić budżet domowy?
-
GenZ 2.0, pokolenie świadome i krytyczne
-
70 proc. Polaków spodziewa się dalszego wzrostu cen żywności
-
Rok 2024 na rynku pracy pod znakiem rekrutacji multigeneracji?
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)