eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Koniunktura konsumencka IX 2019

Koniunktura konsumencka IX 2019

2019-09-18 13:17

Koniunktura konsumencka IX 2019

Nastroje uległy poprawie © vege - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Jak prezentują się nastroje polskich konsumentów? Z danych cyklicznie prezentowanych przez Główny Urząd Statystyczny wynika, że wrzesień nastroił nas zbyt optymistycznie. Względem poprzedniego miesiąca poprawiły się zarówno obecne, jak i przyszłe nastroje konsumenckie.

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) we wrześniu 2019 r.


Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, był o 2,0 p. proc. wyższy w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie 10,2*.

Wszystkie składowe wskaźnika uzyskały wartości wyższe niż przed miesiącem. Największe wzrosty odnotowano dla ocen przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (o 3,6 p. proc.) oraz obecnej sytuacji ekonomicznej kraju (o 3,0 p. proc.).

Dla pozostałych składowych wskaźnika wzrosty kształtowały się następująco: 1,5 p. proc. dla oceny obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego, 0,9 p. proc. dla możliwości obecnego dokonywania ważnych zakupów oraz 0,6 p. proc. dla oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju. W odniesieniu do września 2018 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 3,3 p. proc.

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) w sierpniu 2019 r.


Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł o 3,1 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie 7,0*. Na poprawę wartości wskaźnika wpłynęły wszystkie jego składowe. Największe wzrosty odnotowano dla ocen możliwości przyszłego oszczędzania pieniędzy oraz przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (wzrosty odpowiednio o 7,1 i 3,6 p. proc.).

Dla pozostałych składowych wskaźnika wzrosty kształtowały się następująco: 1,1 p. proc. dla oceny przyszłego poziomu bezrobocia oraz 0,6 p. proc. dla oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju. We wrześniu br. WWUK osiągnął wartość o 3,9 p. proc. wyższą niż w analogicznym miesiącu 2018 r.

fot. mat. prasowe

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) oraz jego wartości składowe według miesięcy

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) jest wyższy o 2,0 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca.

fot. mat. prasowe

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) oraz jego wartości składowe wg miesięcy

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) wzrósł o 3,1 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca.


Informacje o badaniu
* Obydwa wskaźniki ufności konsumenckiej mogą przyjmować wartości od –100 do +100. Wartość dodatnia oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych optymistycznie nad konsumentami nastawionymi pesymistycznie, natomiast wartość ujemna oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych pesymistycznie nad konsumentami nastawionymi optymistycznie. We wrześniu 2019 r. przeprowadzono 1230 wywiadów w okresie 02-11.09.2019 r. (w tym 82 metodą CATI – wywiadu telefonicznego wspomaganego komputerowo).

oprac. : eGospodarka.pl

Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: