eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Nowy trend: picie kawy ze spożywczego

Nowy trend: picie kawy ze spożywczego

2017-06-27 13:22

Nowy trend: picie kawy ze spożywczego

Kawa © amenic181 - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Gorący napój sporządzany z palonych i zmielonych ziaren kawowca to jeden z ulubionych trunków, którymi raczą się Polacy. Potwierdzeniem tego mogą być wyniki najnowszego Cafe Monitora ARC Rynek i Opinia, z którego wynika, że picie kawy na mieście to codzienny rytuał wielu z nas. Co ciekawe, coraz większą popularnością badanych cieszy się oferta kawowa proponowana klientom przez sklepy spożywcze. Najczęściej korzystają z niej mężczyźni oraz osoby do 29 roku życia.

Przeczytaj także: Zachowania konsumentów: gdzie i jaką kawę kupują Polacy poza domem?

Picie kawy na mieście to zwyczaj kultywowany przez coraz większą rzeszę Polaków. Badanie pokazuje, że 83% z nas robi to kilka razy w miesiącu lub częściej, a to oznacza, iż względem minionego roku odsetek amatorów tego trunku podniósł się o 7 punktów procentowych. Co interesujące, znacznie przybywa klientów, którzy na kawę decydują się w pierwszej połowie dnia.

Trendem, który - jak się zdaje - na dobre zagrzał sobie miejsca jest picie kawy ze spożywczego. Najbardziej znaną siecią spożywczą oferującą kawę jest Żabka, ale zdecydowanym liderem pod względem walorów smakowych okazuje się 1 Minute.

Głównymi sieciami sklepów spożywczych/kiosków, w których klienci piją kawę przynajmniej raz w tygodniu są: Żabka (11%), Fresh Market (10%) oraz 1 Minute (9%). Głównymi motywami wyboru sklepu spożywczego lub punktu sprzedaży jako miejsca, gdzie konsumenci kupują kawę na wynos, są: przystępna lokalizacja, możliwość kupienia kawy po drodze, dobra jakość kawy oraz przystępna cena.

We wszystkich powyższych sieciach najczęściej wybieranym rodzajem kawy jest kawa latte. Wyjątek stanowią kioski i saloniki RUCHu, gdzie klienci nieco częściej deklarują zakup cappuccino.

Mieszkańcy dużych miast niemal na każdym kroku mają możliwość zakupienia kawy na wynos. W ostatnich latach pojawiały się i ciągle pojawiają się kolejne kawiarnie, kąciki kawowe na stacjach benzynowych, sklepach convenience, salonikach prasowych, czy automaty do kawy. W tym roku postanowiliśmy sprawdzić w naszym badaniu, na ile sklepy spożywcze są brane pod uwagę przy zakupie kawy na wynos. Okazuje się, że aż jedna trzecia respondentów – mieszkańców dużych miast pijących kawę na mieście – wybiera właśnie sklep spożywczy jako miejsce, gdzie można zakupić gorącą kawę. Oczywiście picie kawy w ten sposób różni się od konsumpcji kawy np. w kawiarniach sieciowych, gdzie można dodatkowo spotkać się z przyjaciółmi czy złapać chwilę oddechu. Jednak nasze badanie pokazuje, że sklepy spożywcze są ważnym graczem w rynku kawy na wynos – komentuje Dominika Grzyb, autorka raportu z ARC Rynek i Opinia.

Informacja o badaniu
Badanie Café Monitor zrealizował instytut ARC Rynek i Opinia techniką CAWI (badania on-line na własnym panelu epanel.pl), próba N=1200 osób deklarujących picie kawy na mieście. Badanie przeprowadzono na grupie mieszkańców dużych miast, losowo-wybranych osób w wieku 15-55 lat. Termin realizacji badania: 11.05-22.05.2017.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: zachowania konsumentów, kawa, spożycie kawy

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • NThomas / 2018-03-27 12:53:17

    Ja pijam kawę wyłącznie z dobrej palarni, ziarnistą i pieczołowicie przyrządzoną przez ekspertów z http://www.coffeenation.pl/ Naprawdę daje się odczuć diametralna różnica w doznaniach smakowych. odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: